INGEN GOD KOMBINASJON

God ettermiddag kjære lesere!

Som jeg har nevnt tidligere utgjør kostholdet 70 – 80% av resultatet du ønsker å oppnå i form av treningen. Mange mener at man ikke trenger å gå så drastisk til verk at man kun spiser havregryn, cottage cheese og alle disse andre “må ha” produktene som står på alle fitnessblogger og blader rundt omkring. Bare man spiser sunt og variert, så holder dette. Meeeen, gjør det egentlig det? Hvis du sammenligner et sunt og variert kosthold, kontra et sunt men strukturert kosthold.. Hvem vil oppnå best resultater? Jo, jeg kan garanterer deg at sunt og strukurert kosthold gir deg de beste restulatene. Jeg har selv prøvd dette med å spise sunt og variert, men har overhode ikke fått samme effekt som da jeg la om kostholdet mitt.

Mitt beste råd til deg er; Dropp å dra ut å spise restaurant mat. Dette er fyfy, da det du TROR er sunt, faktisk inneholder mye mer kalorier og fett enn hva du trodde. I starten av treningsperioden min tenkte jeg tacosalaten på Egon var en sunn løsning for meg. Tacosalat, det må da bare være sunt? Men nei, jeg leste på nettet og forhørte meg de på Egon og den inneholder langt mer kalorier og fett enn hva jeg trodde. Det stekes i “fet” olje, det er kjøttdeig (ikke karbonadedeig), og de krydrer kjøttet i en slags “sukkerblanding”. Så nei, no more take away food her i gården nei.

Noe annet jeg kan anbefale dere er å ta turen innom til en kompis / venninne som virkelig har satt seg inn i kosthold og elsker å lage mat. Her kan du få mye tips, som kan være nyttige for deg. F.eks; Jeg hatet smaken av cottage cheese, (og nei, ikke min favoritt..enda heller!), men jeg har nå begynt å spist dette hver dag. Dette bruker jeg i havregryn, sammen med jordbærsyltetøy, sukrin og kanel. Tipset fikk jeg fra søsteren min, og jeg er sjeleglad for det. Det gjelder å utfordre seg selv til å prøve noe nytt. Man kan nesten ikke være kresen om man skal gå ned i vekt. Dette er overhode ingen god kombinasjon!  Grønnsaker må spises, cottage cheese skal spises, kesam, havregryn og ja.. mye man kanskje ikke elsker, men som man bare “MÅ” tilvenne seg. Jo mer du spiser det, jo mer aksepterer du det.


..Og ja, jeg blir gal når jeg får mat! På jentetur i London ble jeg virkelig satt på prøve, når det ikke var “bare” å bestille seg noe sunt. Men jeg klarte det, og la ikke på meg en eneste kilo, SAMTIDIG som jeg hadde noen flotte sunne måltider i London sine flotte gater. 

Er du kresen i matveien?

-Ida-

9 kommentarer
    1. Må bare si at jeg er virkelig blitt inspirert av deg og det du har fått til allerede. Jeg tenkte bare: hm. JEG burde også få ræven opp av sofaen! Nå har jeg ikke begynt å trene ordentlig på treningssenter sånn som deg, men har fått et nytt kosthold (er ikke sånn veldig kresen, men enkelte ting må man bare venne seg til, haha!) & har gått ned nesten 4 kg siden nyttår! =D Nå er det bare 4 igjen så er jeg happy. Har ihvertfall vært mer aktiv med turer ute, og har begynt med pilates!
      Så stå på, sikker på at du inspirerer flere enn meg! :-*

    2. chriztine: Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding 🙂 Dette var koselig! Og wow, så flink du har vært. 4 kg er mye å skryte av, og du har all grunn til å være fornøyd. Er sikker på at du klarer de neste 4 kg også! ;D Det er så god følelse av å føle at man ser resultater og hvordan kroppen/selvfølelsen utvikler seg. ha en strålende dag videre kjære du 😀

    3. Hanne: Såååå hyggelig å høre 😀 Blir så glad når jeg får slike tilbakemeldinger. En ting er å trene selv, en annen ting er å gi noe tilbake til dere lesere 🙂 ha en super fin uke videre Hanne!

    4. Ja, men det fortjener du:) ta det til deg! Har selv tatt opp treninga igjen og trener 5 dager i uka (+ gått ned 5 kg etter nyttår) 😀 ha en super uke du også:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg