NYDELIGE BARCELONA

God kveld kjære lesere!

Da har jeg vært på norsk jord i snart 2 uker etter 4 dager i nydelige Barcelona. De fleste har sikkert fått med seg at jeg har gjennomført mitt første maraton, men for dere andre tenkte jeg bare å ta en kort oppsummering. Jeg har som sagt tidligere kun løpt i 1 år, og før den tid hatet jeg å løpe. Jeg løp intervalldrag 45/15 sekunder på 12 km i hastighet på mølla. Så dårlig løpeform var jeg. Mens nå klarte jeg å løpe 42 km på under 4 timer!! Jeg kom inn på 03:56:33, – noe som jeg er så sykt fornøyd med! Jeg har virkelig jobbet hardt for dette resultatet, så det å legge seg ned på bakken etter 42 km føltes magisk. Ja, jeg var dødsliten og hadde både blodblemmer og ømme knær. Kroppen verket, og jeg forstod nå hvorfor alle synes maraton er så forbanna imponerende. Fordi det var TØFT, veldig tøft! Jeg startet med en god fart første 30 km, men så begynte kroppen å svikte gradvis. Da jeg kom på 36 km hadde knærne sviktet, og jeg måtte bare pushe meg gjennom de siste 6 km. Det var så utrolig tøft psykisk, så her måtte jeg være sterk. Folk var slitne og gikk, noe som fristet da du er dødsliten selv. Men jeg måtte bare fortsette. Trosset smerten og kom i mål tilslutt.

Jeg er så stolt, og  så glad for at jeg har hatt verdens beste venner som har støttet meg fra dag 1. Jeg var så heldig å få gjøre denne galskapen sammen med 3 gode venner, derav min bestevenninna Tanja. Alle gjorde det kanonbra, og gjett om det ble feiring på kvelden. Selv om vi var dødslitne etter maratonet, så ble det både champagne på soltaket på hotellet, ute å spise tapas for så å avslutte kvelden 05.00 etter en tur på byen. Ingen av oss klarte å stå på føttene, så vi ordnet oss med VIP bord, og godt var det.

Dagen etter hadde vi sightseeing på programmet, fordi ja, – jeg måtte jo se Barcelona by. Dette var min første gang i byen, så jeg ville få med meg alt som var å oppleve. Etter 3 timer søvn dro vi ut for å utforske byen. Tanja, Ole og Sigbjørn hadde vært i byen flere ganger, mens jeg var helt ny , så jeg ville se alt. Med stive bein trosset vi gatene og jeg fikk sett hva Barcelona hadde å by på. Triumfbuen, Sagrada Familia og opplevd sikkelig god spansk mat. Vi spiste på en helt nydelig tapas restaurant 2 ganger i løpet av turen vår, og NAM, det smakte nydelig. Vi var også heldig med været da det var sol og 18 grader når vi var der. Så det var digg å føle litt på sommeren etter å ha hatt noen triste måneder her i Norge.

Det føles litt rart å være tilbake i Norge, uten noe å ha noe reise å se frem til. Jeg er jo av den typen som liker å ha klar en ny reise etter en annen reise er ferdig. Men denne gangen har jeg ingen booket reise, men jeg har mange planer og tanker om hvor jeg ønsker å reise i år. Det skal jeg fortelle mer om når ting blir mer avklart (gledes!).

Ellers så er det ikke særlig mye nytt de siste 2 ukene. Jeg og samboeren trives veldig godt sammen, og jeg digger å ha noen å komme hjem til hver dag, spise middag sammen og sove sammen. Det føles så rett å være sammen med Jørgen, vi har det så fint sammen. Må også nevne at vi var på bursdag hos mine to bestevenninner forrige helg, og vi begge drakk. Vi har faktisk ikke drukket sammen siden februar i FJOR, så ja-  det var på tide at vi drakk sammen.

Nå ser jeg frem til ei ny uke med gode treningsøkter og møte med coachen min Arve Kristoffersen. Sammen skal vi legge en plan for hva mitt neste mål er, fordi JA, jeg må ha ett mål med treningen. Føles så rart å bare gå å “surre” på gymmet uten noe konkret mål. Så det gleder jeg meg veldig til.

Ønsker alle en fin uke!

Følg meg på instagram @idadir

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg