FOR EN MESTRINGSFØLELSE

God kveld kjære lesere!

Nå er det snart 2 uker siden jeg fullførte mitt første halvmaraton, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er SUPER fornøyd med egen innsats! Jeg hadde som dere vet ett mål, å komme under 2 timer. Halvmaraton er 21 km, og løypa foregikk her i Trondheim sentrum. Hele dagen var bare helt super, og jeg kunne ikke bedt om bedre værforhold, da det var overskyet og god temperatur. Jeg må virkelig si at jeg var mektig imponert over hvor bra arrangert dette maratonløpet var, og for en folkefest! Så all ære til Trondheimmaraton! Det var også mange fra familie og venner som heiet meg frem i løpet, til og med noien ukjente som sa navnet mitt og heiet meg frem. Så tusen, tusen takk for det! Det var en fryd å løpe langs heiende tilskuere og så mye ulike folk. Virkelig GØY!

Jeg løp sammen med en kompis av meg og sammen trosset vi løypa og jeg kom inn i mål på 1 time og 56 minutter (!!). Jeg hadde fått god veiledning fra min Coach om hvilken hastighet jeg skulle ligge på for å nå målet mitt, og jammen klarte jeg det. Jeg hadde en plan om å løpe relativt jevnt frem til 16-17 km, for så å løpe raskere de siste km. Men jeg var redd for å stivne i føttene, så det ble bare en innspurt siste 1 km mot mål. Men da var det full spurt inn til målstreken og det var litt gøy. Jeg suste forbi 12 stykker og kom inn på plass 168 av 650 kvinner i halvmaraton. Så jeg er super FORNØYD.

For meg er dette litt uvirkelig at jeg faktisk har deltatt på ett maraton, da jeg hatet å løpe for drøye 8 mnd siden. Dette er for meg en mestring i seg selv, og du kan tro jeg levde på endorfiner i timene etter løpet. Så JA, mye kan skje på kort tid og det er da ekstra gøy å få slike resultater som jeg fikk. Alt er mulig om man bare bestemmer seg for det, det er dette ett bevis på!

Nå som dette målet er overstått, så må jeg innrømme at lysten for å løpe har vært dårlig siste 2 ukene. Jeg har liksom ingen motivasjon for å løpe, nå som målet mitt er gjort. Derfor er jeg litt i tankeboksen og trenger nytt mål. Har flere tanker om hva jeg ønsker å satse på, fordi JA, jeg må ha ett mål og mening bak all treningen min.

Eventuelt nye mål for 2019:
1. Helmaraton i Barcelona
2. Triatlon i Trondheim (2500m utendørs svømming, 50 km sykling og 12 km løping)
3. Birken

Om noen av dere har noen tips eller anbefalinger om nye mål jeg bør sette meg, så skriv gjerne til meg [email protected]
Så ja, nå er det bare å fortsette treningen mot nye eventyr neste år!

Følg meg på instagram @idadir


Bildet er tatt av KTL – TM2018

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg