NEXT UP – MARATON OM 4 DAGER

God kveld kjære lesere!

Nå er det kun 4 dager igjen til jeg skal springe mitt første halvmaraton løp, og det foregår her i min egen by TRONDHEIM. Jeg må si det er både spennende og skummelt på en og samme tid. Det føles ut som om det var i går at jeg bestemte meg for å melde meg på, – selv om dette har vært planlagt i flere mnd, og nå er det kun 4 dager til. Tiden bare flyr avgårde og ja, nå står dagen her snart. Lørdagen klokken 14.15 så har jeg starttid og jeg skal ærlige innrømme det skal bli godt å komme i mål.

Hva er målet?
Ja, det er det mange som har spurt meg om. I første omgang da jeg meldte meg på var målet å bare fullføre 21 km. Men etter jeg sprang 21 km i Oslo for første gang i sommer, så føler jeg jo presset om å klare å slå tiden min som var på 2 timer og 4 minutter. Jeg tror helt ærlig at jeg ikke vil klare å slå den tiden med så mange minutter/sekunder, så jeg har ikke så store håp. MEN jeg skal prøve å slå tiden min.

Planen var egentlig å løpe alene, men så har jeg i siste liten fått med meg kjæresten til bestevenninna mi. Noe jeg er super happy for! Det føles bedre å løpe sammen med noen som pusher litt underveis og som kan motivere. Så i morgen har vi planer om å teste løypa vi skal løpe på lørdagen for å se hvordan den er lagt opp. Jeg har som sagt ALDRI løpt noe maraton, så dette blir veldig spennende.

Denne uken har jeg prøvd å planlagt løpeøktene mine og kostholdet mitt med hjelp fra min coach Arve Kristoffersen, men også med hjelp fra min gode venn Magnus. Jeg og Magnus har kjent hverandre i mange år, og han har god peiling på kondisjonstrening og kom med noen råd og tips som jeg så absolutt skal benytte meg av under maraton løpet. Vi skal også faktisk på en workshop på 3t Leangen på fredagen for å lære mer om løping og teknikk/pusting, så det passet jo utmerket , dagen før selve maraton! Dette er ett fantastisk tilbud som 3t gir GRATIS til medlemmer. Jeg må si jeg er mektig imponert over 3t og hva de har å tilby sine kunder. Alt fra gode sal timer, oppfølging av trenere til slike workshops som omhandler teknikker ved løping, styrketrening og mer til. Jeg har vært 3t medlem siden 2013, og er utrolig glad for det! Trondheims beste gym – uten tvil!

Så ja, 4 dager igjen til maraton og jeg er nok så “klar” som jeg kan bli. Jeg får gjøre mitt beste og det får holde. Jeg skal ikke være så streng med meg selv, fordi jeg har trossalt kun løpt i 6 måneder. Jeg er fornøyd uansett sluttresultatet og egen prestasjon!

SÅ over til noe veldig gøy!
Både mamma, mormor, lillebror og Jørgen skal komme å heie på meg under maraton løpet! Jørgen lander med fly i kveld og skal faktisk være her i nesten 2 uker. Det skal bli utrolig godt å ha han her så lenge, og selv om han må holde seg mye i ro så er det godt å bare vite at han er hjemme hos meg når jeg er ferdig på jobb/trening. Gjøre de hverdagslige tingene som å spise mat sammen og ikke minst sove sammen! Jeg har også skaffet oss singstar og PlayStation 2, så vi skal nok få tiden til å gå, selv med en skadet kropp som Jørgen har etter operasjonen for snart 3 uker siden.

Følg meg gjerne på instagram @idadir

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg