JEG ER MEKTIG IMOPONERT

God kveld kjære lesere!

Helga nærmer seg slutten, og jeg sitter igjen med ett stort smil om munnen. Vet dere hvorfor? Jo, fordi en av mine beste venninner fullførte sitt første ULTRA maraton i terreng løp oppe i Meråker i går! Og jeg var der å heiet henne frem til mål! Dette var snakk om 70 km fordelt på 9 ulike fjelltopper. Tanja har tidligere løpt flere maraton, men aldri noe slikt som dette, så jeg var veldig spent og nervøs for henne. Heldigvis sprang hun sammen med to av sine beste kompiser, som jeg også kjenner godt.

Løpet startet klokken klokken 09.00 i går og 16 timer etterpå var hun i mål. Ja, du hørte riktig, 16 timer. Dette er snakk om TUNGE 70km, og jeg er så sykt stolt over innsatsviljen hun har! Ikke nok med at hun løp/jogget og gikk disse 70 km, men det ble også regn/tåke og dårlig sikt de siste 10 km inn til mål. Klokken 00.50 kom hun i mål, og da hadde hun trosset tøffe 70 km.

Jeg og en kompis dro oppover til Meråker for å heie henne inn i mål de siste 5 km. Så vi stod på en fjelltopp fra klokken 19.00 og ventet på henne. Jeg må nok innrømme at jeg var litt dårlig forberedt, da jeg ikke hadde på meg nok klær til å være ute i 5-6 timer oppe på fjellet i regn. Men det er utrolig hva man gjør for å holde varmen og for å heie venninna si inn til mål. De timene oppe på fjellet var absolutt verd det når jeg så henne og Ole komme imot oss med hodelykter 00.50 på natta. Sammen løp vi inn i mål, og for en følelse!!

Ble nokså rørt over hva hun har oppnådd og den følelsen av å ha ett så sterkt vennskap som vi har. Tanja er nemlig en av de største grunnene til at jeg har likt å løpe. Hun har gitt meg så utrolig mye gode råd og tips for å bli glad i å løpe, så for meg var det helt naturlig å komme opp til Meråker for å støtte henne 100% gjennom dette løpet på 70 knallharde kilometer.

Om du ønsker å bli inspirert av denne flotte jenta, så følg henne på instagran @tanjag

Ha ei fin uke alle sammen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg