JEG JOBBER FOR DETTE HVER DAG (!)

God fredagskveld alle sammen!

Nå skal jeg fortelle dere noe som gjorde starten på denne helgen helt SUPER! Det er nesten med tårer i øynene at jeg skriver dette blogginnlegget da jeg er så sykt stolt over meg selv og arbeidet jeg har lagt ned i all løpingen min siden februar i år.

Ja, dere er inne på det – blogginnlegget her handler om løping!

Som dere har fått med dere så har jeg drevet aktivt med løping siden februar i år, og har gradvis forbedret meg og blitt raskere fra uke til uke. Nå skal det sies at de siste 2 ukene har jeg stoppet litt opp og ikke utfordret meg selv på noen måte. Dette skyldes nok at det har vært mye reising til/fra Oslo, også var det Palmesus festivalen jeg var på. Alt dette er faktorer som gjør at løpingen ikke blir prioritert like mye. Jo, jeg løper – men jeg utfordrer meg ikke på samme måte som når jeg er i “faste rutiner”. Ja, dere skjønner sikkert.

Men i hvert fall, i dag, bestemte jeg meg for at jeg ville teste formen litt og la ut på løpetur. Jeg har lastet ned en app på telefonen min som heter “Runkeeper” som følger med på hastigheten min, tiden min og hvor mange km jeg har løpt. Denne brukte jeg sist 4 juli, og skulle teste den ut nå i dag. Jeg hadde ikke helt troa på at jeg ville slå rekorden min som var 1 time og 3 minutter på 10km, der jeg løp med en hastighet på 6,14 min pr km. Kroppen føltes litt tung i dag også var det veldig varmt ute, noe som påvirker løpingen.

MEN, tror du søren meg ikke at jeg slo rekorden min?! Jeg løp 10 km på 52 minutter og brukte 5,17 min pr km jeg løp! Når jeg stoppet opp og så hvilket resultat jeg hadde fått kunne jeg ikke tro hva som nettopp hadde skjedd. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd jeg ville klare det jeg gjorde i dag, og jeg er ennå i sjokk over at jeg har klart å oppnådd dette på kun 5 mnd med løpetrening. Dette kunne jeg aldri forutsett da jeg startet opp med løping, fordi ja, jeg HATET å løpe før februar i år. Og nå har jeg klart noe jeg ikke trodde var mulig!

Når sant skal sies så har jeg lagt veldig mye arbeid bak resultatene jeg har fått, både når det gjelder kropp, form og kondisjon. Jeg har trent jevnt 5-6 dager i uken med ulike intervaller, langdistanseløp, elipse/sykling og ja, fulgt en plan fra @coacharve (IG), som har vært krevende. Jeg har også ligget på en relativt streng kostholdsplan over lengre tid. Så ja, jeg har virkelig jobbet for resultatene jeg har fått.

Det som gjør meg litt lei meg er når folk si er “Men Ida, det er så lett for deg”. Vet du hva? Det er faktisk ikke lett for meg, jeg jobber hver dag for resultatene jeg har fått. Jeg står opp ekstra tidlig for å meal preppe måltidene mine, jeg står opp ekstra tidlig for å gjennomføre treningsøkta før jobb, jeg dropper å spise godteri og kaker tross lysten er STOR, jeg står over å drikke alkohol på fester fordi det bryter ned kroppen min. Så ja, jeg ofrer sykt mye for resultatene mine. Men vet dere? Det er VERD det når jeg ser hva jeg har klart å oppnådd i dag – nemlig RESULTATER!!

Så til deg der ute som tror at alt er så lett for meg og “andre” idrettsutøvere med å oppnå hva vi ønsker, tro om igjen. Vi jobber for det, dag etter dag. Det eneste som fungerer i lengden er å jobbe målrettet mot ett mål. Jeg har aldri vært mer målbevisst enn hva jeg er per dags dato. Jeg skal løpe halvmaraton 1.september og jeg skal klare det!

Jeg må også IGJEN gi en stor takk til mine nærmeste venninner Tanja og Ida som stiller opp på løpeturer med meg. Enten det er snakk om intervaller klokken 06.30 på morgenene eller kveldstrening klokken 21.00. Jeg er så evig takknemlig for at dere alltid gir meg så mye motivasjon og råd!

Mitt råd til deg som vil oppnå resultater, er å sette deg ett mål og GJØR det! Du må legge 100% innsats i det, og JA, det vil være tøft første tiden. Du vil føle deg sliten og lei. Men etter hvert vil ting løsne, og du vil gradvis litt etter litt se resultater, som igjen – gir MOTIVASJON!

YOU CAN DO IT!

Følg meg på instagram @idadir

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg