SLIK TILBRINGER JEG JULEN

God kveld kjære lesere!

Det er fredag kveld, og bitte lille juleaften! De aller fleste av oss har kanskje senket skuldrene og gjort seg ferdig med både julegaver, julevasken og alt det andre som hører julen til. Mens hos meg, nei jeg sitter på jobb og skal jobbe både i dag, i morgen og på selveste juleaften. Om jeg er ferdig med julegaver, vasken og alt det der? Nei, så langt ifra. Så i morgen etter jobb så blir det å handle inn de siste gavene og gjøre det rent og fint i leiligheten min hjemme.

Men heldigvis så slipper jeg å tenke så mye på innkjøp av mat osv, da jeg skal tilbringe juleaften og 1 juledag hos mamma. Så da kommer jeg til serverte måltider hver dag (heldige meg!). Om jeg har julestemning? Nei, dessverre. Jeg skulle ønske jeg hadde det, men jeg må være ærlig og si at julen kom altfor fort i år. Jeg har jobbet og jobbet, og skal jobbe i helgen nå og i hele mellom julen, så jeg har ingen julestemning. Men slik er det alltid med å jobbe turnus og på flyplass som holder åpent 365 dager i året.

Jeg får heldigvis fri på selveste julekvelden og på 1 juledag, så det gleder jeg meg veldig til. Er det noe annet jeg gleder meg masse til så er det all den gode maten som blir servert i julen. Jeg har tidligere hatt ett veldig anstrengt forhold til det med jul og mat, og jeg må nok ærlig innrømme at jeg holder enda en knapp på sunt kosthold gjennom julen, MEN at man må kunne unne seg i små mengder. Så ja, julen i år skal faktisk bestå av kaker, godteri og “vanlig” mat.

Jeg skal få trent i julen, men jeg skal også kose meg med alkohol og hjemmefest hos meg 3 juledag. DET gleder jeg meg veldig til, fordi da kommer alle jentene mine, og det blir magisk. Som dere vet så drikker jeg veldig sjeldent, så det er en herlig følelse å vite at jeg har samlet en god gjeng som skal kose seg sammen.

Jeg må også nevne for dere at jeg har hatt noen fine dager med familie og venner de siste 2 ukene, med både juleverksted til min bestevenninne, pepperkakebaking hos mamma, familiemiddag med hele slekten hos pappa og vært på Kurt Nilsen sin julekonsert. Setter stor pris på slike øyeblikk med familie og venner <3 Julen er en koselig tid!

Jeg ønsker alle venner og bekjente RIKTIG god jul og godt nyttår!
Følg meg på instagram @idadir

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg