FERIE I VAKRE LOFOTEN

God kveld kjære lesere!

Som jeg nevnte for dere i går, så har jeg hatt 1 ukes ferie, og denne ble tilbringt i nydelige Lofoten, sammen med min familie. Nei, ingen av oss har slektninger der, men mamma sine søsken (altså min tante og onkel), er bosatt i USA, og derfor tenkte vi at de skulle få oppleve en sikkelig norsk sommer. Så hva passet da bedre enn Lofoten?

Jeg har tidligere vært i Lofoten, men det er år og dag siden, så derfor gledet jeg meg veldig til å få oppleve Lofoten igjen! Vi var en gjeng på 13 stykker som reiste oppover med fly og hurtigruten nedover igjen. Mye kan sies om Lofoten, og WOW alt som blir sagt, stemmer 100%. For en plass, for en natur og for noen omgivelser det er der oppe. Man bli bare så utrolig fasinert over hvor vakkert det er der oppe! Vi fikk opplev både vikingmuseumet, øks kasting, kvalvikstranda, hauklandstranda og henningsvær. Alle disse plassene var utrolig flotte attraksjoner, og jeg skulle likt å fått opplevd enda mer av hva Lofoten kunne tilby. Men med kun 3 fulle dager der oppe, så begrenser det seg veldig.

Vi bodde på ei koselig rorbu på “Reine”, ca 2 timer kjøring fra Svolvær flyplass. Når jeg var oppe i Lofoten, var jeg så heldig å få møte en av mine beste kompiser (som bor i Oslo, men var på ferie hjemme i Lofoten). Noe som var utrolig koselig! Det var han som anbefalte oss de ulike attraksjonene og jeg er evig takknemlig for at vi fikk sett og gjort såpass mye der oppe. Selv om jeg kunne tenkt meg å få opplevd enda mer, MEN det får bli ved neste tur!

På turen hjemover så tok vi hurtigruten “Finnmarken”, og fysøren! For en tur dette var! Med både boblebad, frokostbufe, treningssenter, NYDELIG mat, flott utsikt og fint vær så kunne det ikke bli bedre. Å sitte på dekke og se utover den flotte utsikten var bare så befriende. Helt fantastisk!

Alt I alt, var denne ferieturen helt super! Jeg har virkelig slappet av og tatt livet med ro. Selv om vi var en gruppe på 13 stykker og det ofte var litt stress I forhold til organisering, hva vi skulle gjøre, når vi skulle gjøre ting, så synes jeg alt I alt ting gikk veldig bra. Jeg føler også at jeg klarte å opprettholde ett greit kosthold, FREM til vi kom på hurtigruten. Der startet dagen med winerbrød til frokost, og sjokolade på senga. Men ferie er ferie, så det var lov.

Her er noen bilder fra turen vår

Følg meg på instagram @idadir


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg