MANDAGER GIR FAKTISK MENING (!)

God kveld kjære lesere!

Det er mandag, og helgen her har gått så utrolig fort! Jeg kan nesten ikke tro at den er over, fordi så fort har den gått. Men ja, da var vi her da. Mandag, ny start for alle og enhver! Mandager… Det er noe med disse mandagene! Enten så liker man de eller så hater man de. Er ikke dette sant? Det finnes liksom ingen mellomting synes jeg ikke.

Vi har de som gleder seg til mandager, fordi det er en ny start på uken. Nye mål settes, “godteristreiker” blir iverksatt, nye treningsuker blir satt i gang. Mens hos andre betyr mandager et stort “ork”. De hater tanken på å stå opp og se det faktumet at det er mandag og starten på en jobb uke på 5 tunge dager. Når vekkerklokka ringer, og du bare har lyst til å dra dyna over hodet og bare sove videre? Du skulle gjort alt for at i dag var fredag, og IKKE mandag?

Kjenner du deg igjen? Personlig så tenker jeg ikke så mye over om det er mandag eller fredag, rett og slett fordi jeg jobber turnus og da jobber man både hverdager, helger og helligdager. Men ja, jeg kjenner til “mandagstypene”, så ja, jeg forstår dere på mange måter.

Det jeg tror er lurt er egentlig bare å ta en dag om gangen. Kom deg opp av senga denne mandagen, spis en god frokost, få i deg litt kaffe og bare se fremover. Vips så er mandagen over, så tirsdagen, så kommer onsdag, og da er vi halveis i uka. Snart helg nå, bare litt til. 

Dette tror jeg er sååå viktig, rett og slett fordi hverdagen vil i perioder være tøff, og man må av og til bite i det sure eple for å komme til bunns i ting. Men så er det slik at livet er heller ikke en dans på roser. Det skal ikke være fredagsfølelse hver eneste dag, man må også kjempe litt her i livet. Man må ta i ett tak, komme seg opp og fremover og jobbe for ting i livet. Personlig får jeg en sinnsyk mestringfølelse når jeg er på jobb. Jeg er STOLT over jobbene mine, og liker å tenke på at jeg bidrar til ett bedre samfunn. Ja, jeg jobber, tjener penger, betaler skatt og alle de andre “godene” landet vårt nyter godt av.

Jo, jeg har dager der det er tøft å komme seg på jobb og vite at jeg har 13 timer foran meg, rett og slett fordi jeg var dumsnill og tok på meg ei ekstra vakt fordi noen andre ville ha fri.  Men so what? Det er 13 timer av livet mitt, vips så er de over, og jeg sitter igjen med en god følelse av å ha bidratt med noe.

Selve jobbingen gir meg så mye, ikke bare penger, men også glede, nye kollegaer, vennskap og mye mer. Jeg kan ikke få sagt hvor takknemlig jeg er for å ha to fantastiske jobber, med ett herlig arbeidsmiljø. Jeg gleder meg til å komme på jobb, og jeg gleder meg til å bidra og hjelpe andre mennesker. Selv om jeg ikke jobber med mennesker fysisk, så hjelper jeg folk til å få en bedre opplevelse når man skal ut å reise med fly. For ja, det er mange som ikke liker å fly, og om jeg kan være der for å gjøre reisen deres lettere, så gjør det meg tilfredstilt.

Så ja, hvordan ser din mandag ut?
Er du klar for en ny uke?

Tenk litt på det jeg har skrevet ovenfor, og ta til deg jeg har skrevet. Livet skal ikke være en dans på røde roser, der fyll og helg er alt som betyr noe. Ukedagene er like viktige, om ikke viktigere! Her danner du grunnlaget for resten av livet ditt, så får du heller ta fredag – søndag som en bonus pakke der du kan kose deg litt ekstra etter ei god arbeidsuke.

SÅNN, det var dagens visdomsord fra min side.
Ønsker alle en FLOTT uke!

Følg meg gjerne på instagram @idadir


Verdens beste arbeidsplasser, med flotte kollegaer – venner for livet <3
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg