NÅ BLIR DET FORANDRINGER

God kveld kjære lesere!

I snart 3 år har jeg drevet aktivt med trening på treningsstudio 5-6 dager i uken, 2-3 timer hver økt. For meg er trening viktig, og jeg trives veldig godt på trening. Jeg liker meg på trening, enkelt og greit. Jeg bruker treningen som en slags terapi, der jeg kobler på musikken og “koser” meg under treningsøktene. For ja, jeg kan gjerne være der lengre enn 3 timer om jeg har en sikkelig god dag. Høres kanskje sinnsykt ut?
Men neida, trening har blitt en del av meg, og jeg liker den delen.

MEN de siste ukene har jeg gått litt i tankeboksen og begynt å tenke over hvor mye tid jeg egentlig bruker på å være på ett treningsstudio. Nesten 14 timer i uken bruker jeg på å trene, og akkurat nå føler jeg det er litt for mye. Jeg har liksom ikke tid til så mye annet enn å trene, jobbe, spise og sove. Nå som sommeren er her, og med den temperaturen vi har her i Trondheim den siste tiden, så frister det mer å legge seg i parken, chille med venner og bruke tiden ute i solen. Dere ser den?

Så derfor har jeg bestemt meg for å trappe litt ned på treningen, og ikke være så streng med meg selv i tiden fremover. Jeg trenger ikke å være på trening 2-3 timer for å oppnå resultater. Så jeg har i samråd med coachen min Arve Kristoffersen, (info om coaching her) bestemt meg for å kutte ned treningsstiden til rundt 1 time pr økt, 5 ganger i uken. For dere høres kanskje 1 time ut som en rimelig tid å bruke på trening, men for meg som har brukt 2-3 timer så er 1 time “ingenting”.

Jeg skal ikke si at dette blir lett, fordi jeg er livredd for å miste effekten av treningen min ved å kutte ned fra 2-3 timer ned til 1 time. Jeg er livredd for å miste muskler, og redd for å ende opp som “liten og svak”. Så jeg skal ikke love dere at jeg klarer å trene KUN 1 time, 5 dager i uken, men jeg skal prøve. Jeg skal prøve mitt beste å få mest mulig ut av denne sommeren sammen med venner og nyte det fine været vi har her i Trondheim.

Jeg starter allerede i morgen, og har bestemt meg for at dette skal jeg klare. Effektive treningsøkter blir det “Nye” fremover, og jeg må bare være fokusert på hva jeg skal gjøre når jeg først er på trening, hva jeg skal unngå å gjøre og hva som må til for å klare å holde tidsskjemaet mitt på 1 time.

Mye av problemet mitt er at jeg ofte må vente på utstyr jeg skal bruke. Rett og slett fordi jeg bruker de mest populære apparatene på hele treningsstudioet. Derfor må jeg stå og vente og vente, noe som drar ut tiden. Jeg må finne andre løsninger, kjøre øvelsene på annet vis eller regulere treningen min ut i fra når det er minst mulig folk der. Dessuten bruker jeg veldig lang tid på å varme opp, gjerne 20 minutter bare i oppvarming. Så jeg må bare finne en rutine som fungerer for meg, som gjør livet mitt enklere nå i sommer.

Når høsten og vinteren kommer så synes jeg det går greit å tilbringe 2-3 timer på treningsstudio, mens nå i sommer så ønsker jeg å nyte livet litt mer, få med meg finværet, være med på ting og ta ting litt mer på sparke.

Så dette blir spennende! Håper dere vil følge med på hverdagen min og fortsetter å lese bloggen min. Det er så gøy å se at så mange er innom å leser og legger igjen kommentarer. Blir sååå glad!

Ønsker alle en fortsatt STRÅLENDE søndag!

Følg meg på instagram @idadir


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg