FYLL OG GODTERI I PÅSKEN?

God kveld kjære lesere!

Da er det ikke mange dager igjen til påsken starter for fult, og vet du? Jeg tar påskeferie fra i morgen av etter kl 22.00. Det skal bli magisk!! Kan ikke huske sist jeg hadde “påskeferie”, og derfor er det ekstra stas å få oppleve dette i år, og da med ei god venninne. Jeg får nemlig besøk fra Tromsø og hun blir her hele påska. Så heldig jeg er!

Påska skal brukes til venninnekvelder, skitur, en edrukveld på byen (faktisk!!), god mat og KANON bra treningsøkter. Edrukveld hørtes kanskje litt kjipt ut, men vet du? Det går overraskende bra, fordi forrige helg var faktisk en av mine første edrukvelder ute på byen. Du skjønner. Venninna mi hadde bursdag, og jeg har jo satt meg som mål å ikke drikke alkohol før bursdagsfeiringen min (16.april) og måtte derfor “skuffe” alle og holde meg edru på forrigehelgs bursdagsfeiring. Planen var egentlig å bli med en snartur ute på “Fire Fine” (utested) her i Trondheim, men vet du? Jeg endte opp med å være der til det stengte!! Kjedelig? Nei, egentlig ikke. Det føltes faktisk veldig bra å være edru på byen, og ikke minst å våkne uthvilt på søndagen for å dra på spinning 13.15. Life is good!

Så ja, nå vet dere. Det går faktisk overraskende bra å være edru på vors/bursdager/byen, alt avhenger hvor mye du selv gir av deg selv når du er ute blant folk. Jeg liker å omgås nye mennesker, og er like “sosial” om jeg er full eller ikke, så for meg var dette ypperlig. Nå er jeg inne i min 12 uke UTEN alkohol, og det føles så sinnsykt bra. Kroppen min føles bedre ut enn på lenge, jeg har overskudd og energi, og JA jeg er glad! Jeg gleder meg til hver dag, og ser frem til både jobb, treningsøkter, venninnekvelder og god matlaging. Fordi JA, dietten min går også overraskende bra. Jeg stortrives disse dager, og jeg kan ikke vente med å se hva fremtiden bringer.

Mange forbinder påska med godteri, fest/fyll, og enda mer godsaker. Men vet du? Påska trenger IKKE bestå av dette. Jeg er så heldig at jeg har venninner som respektere mine målsetninger og tar hensyn til hva jeg ønsker å oppnå, at jeg føler aldri verken drikkepress eller spisepress. Når sant skal sies så har jeg ganske så “sunne” vennninner som er opptatt av det samme som meg, og forstår meg derfor enda bedre. Noe jeg er sååå takknemlig for!

Nå som jeg får besøk fra Tromsø, så har jeg planler om å lage mye god mat, og gode desserter, MEN som er “innenfor” med tanke på kcal, fett, sukkerfrie retter etc. Men vet du? Sukkerfrie muffins, sukkerfri sjokolademouse, sukkerfri sjokoladekake, sukkerfri ostekake etc, smaker faktisk like godt som ett påskeegg fylt med godteri med sukker. Just so you know it. Det er fult mulig å opprettholde et sunt kosthold gjennom hele påsken. For dere som ikke har tid eller anledning til å bake sukkerfrie bakster, så har helsekosten utrolig mye å tilby, alt fra sukkerfritt godteri, sunnere potetgull, kaker (tilsett egg og vann) og mye mer. Ta gjerne turen innom din nærmeste helsekost og spør om tips til en sunnere påskekos.

Ønsker alle lesere en GOD PÅSKE, og nyyyyyt 🙂

Følg meg på instagram @idadir

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg