ÅRETS TRADISJON

God kveld kjære lesere!

I går hadde familien årets tradisjon I hjemmet, nemlig pepperkake baking! Gleden er like stor hvert år, da hele søskengjengen samles og vi setter på julemusikk, baker pepperkaker og koser oss gløgg ihjel. I år hadde mamma bakt 8 dobbel porsjon med pepperkakedeig, så du kan tenke deg hvor mye deig vi hadde? I tilegg hadde mamma vært så snill og laget sunn pepperkakedeig for min del. Makan til snill mamma skal du lete lenge etter. Hun er bare helt fantastisk, på alle mulige måter!

De sunne pepperkakene fant jeg oppskrift på via Linda sin blogg, som du finner her.

Ihvertfall, vi ble sittende fra 18.00 frem til 22.00 og bare bake pepperkaker, på pepperkaker. Det gikk aldri tomt for deig, så søstra mi måtte tilslutt dele ut deig slik at alle fikk opp farten og vi ble ferdige for kvelden. Selve kunsten å lage pepperkaker er jo veldig koselig, MEN jeg må ærlig innrømme at pepperkakedeigen smakte NYDELIG. Det blir ingen baking uten at man spiser deigen, er dere ikke enige?

I år spiste jeg mer deig enn jeg har gjort på flere år, da jeg ikke er så “Nazi” på kosthold. Så du kan tenke deg at magen bli ble rimelig oppblåst og til tider følte jeg at jeg måtte spy. Så kvalm var jeg tilslutt. Nevnte for mamma at jeg burde ha spybøtte ved min side før jeg skulle sove. Men heldigvis roet kvalmen seg ned, og jeg fant senga uten noe oppkast.

Når vi søskene møtes, så blir det bestandig snakk om trening. Og spesielt biceps, da min kjære søster og bror er veldig på det å ha størst mulig biceps. Så derfor ble det jo selvfølgelig laget litt pepperkaker med store biceps muskler. Noe jeg synes er såå gøy! Viktig med humor og latter I en familie, og det er helt klart noe vi har. Er så ufattelig glad I alle søskene mine, og at vi kan gjøre dette år etter år er så godt.

Har du bakt pepperkaker I år?

Følg meg på instagram @idadir

(Beklager dårlig bildekvalitet, ble tatt I dårlig lys og dårlig opplastning via snapchat)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg