BILDEDRYSS LONDON

God kveld kjære lesere!

 Jeg har helt glemt å oppdatere dere om London turen jeg og søstra mi var på forrige uke. Det er det jeg sier, tiden bare flyr forbid, og jeg glemmer både tid og sted til tider. Men ja, jeg har jo nevnt for dere før at jeg og lillesøstra mi (1 år yngre enn meg, altså 24 år), skulle på en liten førjulstur til London. Så ja, den turen har vi nå vært på, og for en tur vi har hatt.

Jeg og søstra mi har aldri vært på tur sammen før dette, så det var en unik opplelvese jeg er veldig glad for at jeg fikk oppleve. Jeg og søstra mi er ganske ulik på mange måter, men det er utrolig hvor godt overens vi kommer når vi først sees. Så mye latter som vi begge fikk på denne turen er det lenge siden jeg har opplevd.

Vi bodde på St.Giles hotel som er MIDT I oxford street, noe som passet meg perfekt. Jeg har bodd på det hotellet 1 gang før, og er veldig imponert over hotellet. Jeg har som sagt vært I London 2 ganger før, mens søstra mi har aldri opplevd London, så derfor følte jeg for å vise henne litt av hva London har å by på. Vi bestemte oss for å kombinere bade litt sightseeing og shopping.

Første dagen gikk vi I oxford street og fikk gjort unna litt handling. Deretter dro vi på den berømte “Lion King” musikalen, som forresten er helt fantastisk! Makan til show. Vi begge satt der måløse etter denne musikalen. Kan på det sterkeste anbefales til alle som skal til London og vil oppleve noe magisk.

Dag 2 brukte vi på å se oss litt rundt omkring, og hoppet på en mislykket sightseeing buss. Grunnen til at jeg skriver mislykket er fordi vi flyttet oss 10 meter på nesten 30 minutter. Så vi fant ut at det gikk raskere å faktisk GÅ av bussen og gå rundt omkring selv. Så det var 350 kroner bortkastet. Vi fikk med oss british musem, big ben, Buckingham palace, også var vi selvfølgelig oppe I London Eye (parishjulpet) med utsikt over hele London by. Magisk!

Vi fikk også opplevd julemarkedet som var I Hyde Park, noe som var veldig spesielt. Så vakkert!! Lys, stemming, god mat/drikke, tivoli og ja trivelige folk. Må virkelig få skryte av det britiske folkeslaget, så utrolig mye hyggelige mennesker du møter. De hjelper deg med kofferter, gir deg komplimenter og ja, er bare noen veldig flotte mennesker.

Dag 3 var vår siste dag I London, og denne ble brukt på julegaveshopping. Vi fikk faktisk unna ALLE julegavene før 1.desember, noe jeg er veldig glad for. Nå slipper jeg å stresse før jul, da alt er kjøpt inn. Så ja, jeg reiste ned med 8 kg, og opp igjen med 19,8 kg. Godt planlagt? JA!

Ellers så må jeg si at jeg og søstra mi har virkelig hatt en fatcamp der nede. Med oreokjeks til frokost, belgiske vafler med sjokolade til kvelds + kakao med krem og marsmallow oppi. Ja, jo mer jo bedre, sier jeg! Så det ble noen kg ekstra der borte, men vet du hva? Det gjør meg ingenting. Jeg kosa meg, virkelig. Uten å tenke på diett, kosthold, trening og alt det der. Alt la jeg igjen hjemme I Norge, og satte pris på hvert minutt jeg hadde med verdens beste lillesøster.

Nå gleder jeg meg bare til nye eventyr med søstra mi, som forhåpentligvis ikke blir så lenge til <3

Har DU vært I London før?
Erfaringer?

Følg meg på instagram @idadir

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg