A TRUE FRIENDSHIP

God kveld kjære lesere!

Da var det 1.desember du gitt, og det er snart 2 uker siden mitt forrige blogginnlegg! Er det bare meg eller FLYR bare tiden forbi uten at jeg merker at tiden går? Jeg kan ikke fatte å begripe at vi er i desember allerede. Jeg husker det som det var I går at jeg og jentene kom hjem fra sydenturen vår I sommer.

Er det noe jeg har lagt merke til det siste halvåret er at tiden min er ganske dyrebar, I bunn og grunn. Jeg har blitt mer opptatt av at jeg vil bruke fritiden min på ting og personer som gjør meg GLAD. Ettersom jeg jobber såpass mye som jeg gjør, ofte doble vakter både på flyplassen og hos posten, så er det viktig for meg å bruke fritiden min godt. Jeg planlegger langt frem i tid, slik at jeg får “møtt alle” mens jeg ennå har fri.

Det er sjeldent at dagboka mi er tom for å si det mildt. Den er som regel stappfull med avtaler, slik at jeg får utnyttet tiden min best mulig. Og vet du? Folk rundt meg FORSTÅR meg, og det er så ufattelig godt at folk forstår. Spesielt har jeg noen venninner som ofte spør “Hvordan ser uka di ut neste uke Ida?”. Og vet du, DET er kjærlighet, for meg. Når mine venninner spør meg hvordan uka mi ser ut, slik at vi får planlagt å møttes når jeg har fri. Jeg får ikke sagt det nok, jeg er ufattelig takknemlig for at jeg har slike venninner , som nettopp forstår at livet mitt er ikke noe A4 liv med en jobb fra 08 – 16. Da jeg både jobber dag, kveld, natt og helger.

Nå høres jeg kanskje litt egoistisk ut, at alt skal handle om meg, men det vil jeg ikke si at jeg er. Jeg tar ofte hensyn til mine venninner også, når de jobber, for så å planlegge ut ifra det. Det er ofte jeg treffer venninner innimellom at jeg trenger søvn mellom 2 ulike jobber. Det jeg har erfart er at ett vennskap må både gi og ta. Man kan ikke alltids bare ta, uten å gi noe tilbake. Dette har jeg erfart fra tidligere vennskap, der man gir og gir, og aldri får noe tilbake. SLIK skal det ikke være. Man skal aldri ta ett vennskap forgitt, det er synd nummer 1.

Så ja, dette var dagens kloke ord fra meg. For mange kanskje ett innlegg uten mål og mening, men for meg betyr det mye å få frem at jeg setter enorm pris på menneskene jeg har rundt meg her i livet.

Følg meg gjerne på instagram @idadir


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg