NY HÅRFARGE ETTER 9 ÅR

God kveld kjære lesere!

Husker dere at jeg nevnte for dere tidligere at jeg skulle gjøre en endring på hårfargen min? Jo, den dagen har kommet (eller for 1 uke siden), og nå tenkte jeg å dele resultatet med dere. 

Jeg har tidligere vært platinablond siden jeg var 16 år, altså 9 år med samme hårfarge. Kan du tro det? Jeg har ALDRI gjort noe med håret mitt bortsett fra å bleke etterveksten. Og da selvfølgelig hjemmebleking på sitt beste (ikke akkurat!). Jeg har ikke vært særlig flink med å behandle håret mitt, og har tatt “det enkle er ofte det beste” versjonen. Nå derimot sverger jeg til å gå til frisøren for å få ordnet håret mitt. Anbefaler ikke andre om å drive på med hjemmebleking, fordi det både sliter og kan gjøre deg hårløs med tiden. 

Men ihvertfall. Jeg har lenge ville gjort noe med håret mitt, og nå som vinteren kommer så tenkte jeg at det var greit å bli kvitt denne platina looken som jeg har hatt. Når vinteren kommer og snøen kommer så synes jeg ikke det er så fint med helt gult/hvitt hår. Det går liksom “ett” med snøen føler jeg, og derfor bestemte jeg meg for å gjøre en endring etter 9 år og hvilken årstid passer da bedre enn mot mørkere tider?

Så ja, jeg tok turen innom Royal Haircut som holder til på bakklandet her i Trondheim for å la de trylle med staven og forandre den platina looken min til en kaldere blond farge. Det vi gjorde var å tone håret mitt i en kaldere blondfarge, for så å legge inn askeblonde striper i extensionset. Jeg bruker som dere vet extensions fra hairtalk, verdens beste extensions! 

For dere som ser bildet så kan dere kanskje tenke at “det var ikke store forskjellen”, men for meg som er vant til å ha platina blondt hår, så er dette en veldig stor forskjell. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har ikke vendt meg helt til tanken på å ha det slik, men håper den kommer etterhvert. Føler meg plutselig utrolig mørk, selv om jeg vet jeg ikke er mørk. Men du kan tenke deg å ha hatt hvitt hår i 9år, også skal du gjøre en forandring på det. Alle og enhver ville følt seg andereledes. 

Tilbakemeldingene på håret mitt har vært veldig overraskende. Alle synes jeg kler denne fargen mye bedre, da det rammer inn ansiktet mitt på en helt annen måte, og jeg har fått en ny glød i ansiktet. Så jeg må nok bare tro på at dette ble bra, og at det er bare hodet mitt som spiller meg ett spill. Så ja, time will show. 

Hva synes du om resultatet?

Følg meg gjerne på instagram @idadir

7 kommentarer

Siste innlegg