MIN VEKTØKNING SISTE 6 MND

God kveld kjære lesere

Alle dere som leser bloggen min vet at jeg er opptatt av trening, og at jeg trener 6 dager I uken, opptil flere timer hver dag. Men det dere kanskje ikke vet er at jeg har gått opp nesten 7 kg det siste halvåret (!!).

Ja, det høres massivt ut, er du ikke enig? 7 kg til å være ei jente høres ganske mye ut. Hvorfor har jeg gått opp 7 kg når jeg trener så mye som jeg gjør? Tenker kanskje du som leser akkurat dette blogginnlegget. Hvorfor går jeg opp I vekt og ikke ned I vekt når jeg trener så mye? Dette er et veldig vanlig spørsmål jeg får når jeg forteller venner/familie at jeg har gått opp I vekt. Men jo, tro det eller ei, muskler veier mer enn fett.

Dessuten har jeg hatt enormt fokus på “booty” det siste halvåret, og har bygd ganske så mye mer rumpe nå enn jeg noensinne har hatt. Så ja, jeg skjønner godt hvor disse 7 kg har lagt seg fordelt på dette halvåret jeg har trent mye rumpe/lår. Jeg kan ikke si annet enn at jeg faktisk gir litt faen I vekta, fordi dette er bare et tall. Man kan se like bra ut, om ikke bedre om man veier 70 kg vs 60 kg. Hva jeg veier er jeg ikke så nøye på å dele med dere, men det er midt imellom disse tallene en plass.

Så mitt råd til deg/dere som er opptatt av trening/kropp, IKKE bry deg om hva baderomsvekta viser, det er BARE ett tall. Det som gjelder er hvordan du selv føler at kroppen din ser ut, og at du er fornøyd med den. Jeg har snart brukt 2 år på å faktisk skjønne dette, ENDELIG. Og det føles så utrolig godt at jeg ikke lar vekta mi kontrollere meg og mine følelser. Nå er det kun MITT synsperspektiv som teller og hvordan jeg selv liker kroppen min.

NB: Bildet nedenfor illustrerer veldig godt det jeg nettopp snakker om at tall er bare “tall”, og at man faktisk kan se mye bedre ut med noen ekstra kg på kroppen og FREMDELES ha en “fit kropp”.

Lar du baderomsvekta lure deg?

Følg meg gjerne på instagram “idadir”

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg