HAVE IT ALL

God kveld kjære lesere!

 Som jeg skrev tidligere så er virkelig treningsgleden tilbake, og I disse tider er det mye fokus på skuldre, biceps og RUMPE. Jeg har alltid nye områder jeg synes er “gøy” å jobbe med måned for måned. Ja, jeg endrer veldig ofte på HVA jeg liker og “ikke” liker å trene.

Skuldre! Hva skal man si? Jeg bare ELSKER skuldre! Hadde det vært opp til meg så hadde jeg trent skuldre hver dag, flere ganger daglig. Det er bare så sinnsykt fint. Det å ha brede og fine skuldre gjør så sinnsykt mye med holdningen til oss kvinner, og da spesielt når vi skal pynte oss med kjoler eller stroppløse topper. WOW, tenker jeg når jeg ser andre jenter som har fine skuldre. “Hun der har virkelig trent” tenker jeg. Mine favorittøvelser for skuldre er: sidehev, roing og skulderpress med manualer. Jeg kjører som regel 2 sett med oppvarming (veldig let), også kjører jeg 3 sett med 10-12 repitisjoner.

Når det gjelder biceps så skal jeg være såpass ærlig og innrømme at jeg liker ekstra godt å trene biceps når jeg føler meg I “form”, rett og slett fordi når fettprosenten min er lav så vises både blodårer og musklene sykt mye. Og DET er gøy! Det er sikkelig motivasjonsboost I seg selv å faktisk se blodårer SELV om man ikke skal stille I konkurranse så er det gøy å se at man blir sterkere og at fettprosenten går ned. For biceps trener jeg bicepscurl med manualer og stang.

Rumpe!! Trenger jeg å si mer? Dette har vell alltids stått høyt oppe på lista mi, rett og slett fordi jeg synes det er så utrolig fint. Ei stor, rund og fast rumpe – fantastisk spør du meg! Og det som er så gøy med rumpetrening er at man faktisk oppnår resultatene fortere enn hva man tror. Bare på 3-4 uker så kan rumpa ha forandret seg veldig mye. Trust me! Etter nesten 1 mnd uten trening fra ferien I sommer så følte jeg at den var slapp og “hengete”,  men med riktig rumpetrening kom den seg fort tilbake til der den var. OG det er gøy! Mine favorittøvelser for rumpe er hip thrust (med strikk & stang), kick back (på benk), pull throughs, hip abduction og beinpress (1 og en fot, høyt opp med foten).

Mange kan kanskje synes det er vanskelig å finne et treningsprogram som vil gi fremgang, og mange prøver seg nok litt på egenhånd og setter opp noe de “tror blir bra”. Fordi de leser andre sine treningsprogram på instagram, blogger og andre forum. Dette vil jeg ikke anbefale om du virkelig vil se resultater bør du ta kontakt med noen som har erfaring og som KAN gi deg de resultatene du er på utkikk etter. Jeg har nå I snart 2 år hatt hjelp og coaching fraStrongbody”, og kunne aldri kommet dit jeg er uten disse flotte folkene!

Er du interresert I å få tilrettelagt et treningsprogram som gir resultater?!
Sjekk ut Strongbody sin facebook side her og deres coaching!

Følg de på instagram “strongbody_no”
Følg meg på instagram “idadir”

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg