GJØR SOM MEG

God kveld kjære lesere!

Når man er opptatt av en sunn livsstil, så tenker de fleste “wow, dette er en så dyr lisstil, jeg har ikke penger til å leve sunt”. Jeg husker godt da jeg begynte å spise sunt for snart 2 år siden, hvor utrolig mye penger jeg brukte på sunn mat. Jeg dro på butikken annen hver dag og handlet for oppimot 500 kroner hver gang. Jeg var så fokusert på å ha så mye sunt i kjøleskapet til enhver tid, at jeg handlet og handlet. 

Jeg hadde alt fra salater, ferske grønnsaker, kjøtt, cottage cheese, kesam, egg, alle slags kjøttpålegg, youghurter uten sukker, biola u/sukker, mager skinke ost, ja you name it. Jeg handlet så mye og var så opptatt av å ha så mye sunn mat at ting gikk ut på dato før jeg faktisk fikk brukt det. 

Slik holdt jeg på i lang lang tid, før jeg faktisk bestemte meg for å begynne å tenke litt mer økonomisk. Jeg byttet ut salat og ferske grønnsaker med “blomkålblanding” fra Rema til 11 kroner. Jeg kuttet ned på kjøttpålegg, og ja gradvis trappet ned på dyre matvarer.

MEN det var ikke før jeg begynte på dietten min fra “Stongbody at jeg faktisk innså hvor økonomisk jeg fakisk kan være. Hvorfor? JO, med en diettplan så har du full oversikt over hva du skal spise hver dag, og derfor er det mye lettere å planlegge innkjøpene. Jeg spiser som regel det samme hver dag (fordi jeg liker det), men på dietten min har du 5-7 ulike alternativer til hvert måltid, så det er noe for enhver.

Mye av grunnen til at jeg spiser det samme hver dag, er fordi det er lønnsomt for meg. Jeg bruker råvarer som havregryn, proteinpulver, kyllingfilet, ris, frosne grønnsaker, kesam og egg. Har jeg dette i skap/kjøleskap så har jeg mat for en lang periode. Jeg handler også inn søtning som sukrin melis, sukrin gold og vanlig sukrin, og jeg bruker mye krydder (kebab krydder, kyling, taco krydder . som jeg kjøper på utenlandske butikker, fordi de er mye biligere). 

Jeg bruker som regel å gjøre en stor handel starten på uken, der jeg handler inn for 1-2 uker. Jeg kjøper inn, veier opp kyllingen og fryser ned i pakninger. Dette gjør at jeg har maten mye lengre, og slipper å tenke på utløpsdato. Jeg har regnet litt på hvor mye en middag koster meg med 30gram ris, 180 gram kylling og 200 gram grønnsaker, og prisen er 38 kroner.. Det er helt sinnsykt spør du meg, fordi jeg hadde aldri trodd at planlegging kunne gjøre at jeg sparte så utrolig mye penger på mat. 

Jeg har per dags dato aldri brukt så lite penger på mat som jeg har gjort de siste mnd. Og fremdeles lever jeg det gode livet, spiser 5 måltider iløpet av en dag og føler meg mett til enhver tid. Så jeg kan ikke si noe annet enn at jeg elsker å være på diett fra Strongbody”. Ikke bare hjelper de meg å holde meg i form ved hjelp av sunn mat, men de hjelper meg også økonomisk. Så om du er interresert i både en sunn livsstil men også tenke økonomisk. Ta en titt på hva Strongbody kan hjelpe deg med. Les mer om de her. 

Bruker du mye unødvendig penger på mat?

Følg meg gjerne på instagram “idadir

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg