PUSH YOUR LIMIT

God kveld kjære lesere!

Har du noen gang kjent på følelsen av å mestre noe som du trodde du ikke ville klare å gjennomføre? DEN følelsen hadde jeg denne uken, da jeg og min venninne bestemte oss for å prøve oss på “Pulsspinn”. Jeg som har trent styrketrening og cardio på egenhånd i snart 2 år synes det var litt “skummelt” å overlate kontrollen til instruktøren som skulle ha timen. Ja, kall meg gjerne rar, men slik følelse satt jeg med. 

Jeg liker å gjøre alt i mitt eget tempo og bestemme selv egentlig når de gjelder treningen min. MEN vet du hva? Det gikk overraskende bra å slippe kontrollen over treningen og bare stole på instruktøren som hadde timen på 45minutter. Selve timen var beinhard, og svetten rant som aldri før. Jeg svettet så mye at jeg kjente dråpene renne ned mot munnviken min og kunne nesten kjenne blodsmaken i munnen. SÅ tungt var det! 

Denne timen kjørte 4×4, med 4 harde drag og pause på 2 minutter. Disse pausene ble brukt til å tørke svette, drikke massevis av vann, men samtidig tråkke med lav hastighet på sykkelen for ikke å stivne og bli “kald” i kroppen før neste drag. 

Etter timen var jeg gjennomblaut, men satt igjen med en fantastisk følelse. DET var virkelig en utfordring, men jeg taklet det, og dette blir ikke siste gangen. Faktisk så skal jeg prøve å komme meg på pulsspinn 2-3 ganger i uken. Det har jeg satt meg som mål, fordi jeg VIL få bedre puls. Tidligere har jeg fokusert mye på styrke, men puls er jo like så viktig. Spesielt er det en fordel å ha god puls og kondisjon, som vil hjelpe meg i hverdagen.

Har du vært på pulsspinn før?

Følg meg gjerne på instagram “idadir”


1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg