KLINIKK FOR ALLE

God kveld kjære lesere!

I forrige uke var jeg nok en gang innom “klinikk for alle” for å ta en knekk på ryggen min. De siste ukene har jeg vært sterkt plaget med ryggen, og dette tror jeg nok skyldes mye stress. Jeg jobber nesten 150% stilling nå I hele juli, trener mye, og ja , er på farten hele tiden stort sett. Jeg lar aldri kroppen få roe seg ned, og anstrenger meg mye. Da slår dette ut I ryggen min, dessvere!

Heldigvis er jeg så heldig å få hjelp av min dyktige kiropraktor Håvard, til å knekke opp og ta vare på ryggen min. Vi har en god dialog der vi snakker om problemene mine og jeg får råd og tips om hvordan jeg bør fortsette “ferden” min videre med tanke på å skåne ryggen mest mulig.

Hva er problemet med ryggen min?
Vi har egentlig konstantert at grunnen til at jeg har mye vondt I ryggen er rett og slett fordi jeg har for svak kjernemusklatur. Jeg har aldri vært noe sterk I rygg/mage partiet, og har aldri klart å gjennomføre en situps (ja, flaut), men sant. Jeg er altfor svak til å holde kroppen “strak”, og dette er noe som har slått ut I ryggen min.

Hva gjør du med problemet?
Jeg har fått ulike øvelser jeg skal gjennomføre som skal styrke opp kjernemuskulaturen min og hjelpe meg I hverdagen. Jeg har også fått beskjed om å rette opp holdningen min, og skyve rumpa inn og stablisere magen min når jeg bade går, springer og utfører andre daglige aktiviteter. Jeg har tidligere hatt let for å presse rumpa ut og brystene frem (slik som vi fleste damer gjør), men nå må fokuset mitt være å holde kjernemuskulaturen “rett”.

Sliter du med ryggen?

Følg “klinikk for alle” på facebook her
Deres nettside her

Sponset innlegg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg