BELFIE

God kveld kjære lesere!

Nå tenkte jeg å skrive et innlegg om et populært tema hos oss fleste jenter, nemlig “belfie”. Alle kjenner vel til utrykket, og vi vet hvordan en sikkelig belfie skal se ut. Men hvordan får man denne såkalte “belfien” som alle legger ut på instagram nå mot sommeren?

Jeg har i snart 2 år nå kontinuerlig jobbet med rumpa, og har ennå stort fokus på rumpa. Dette er en av de viktigste kroppsdelene jeg trener, og rumpa  3 ganger i uka. Det høres kanskje mye ut, men rumpa er en stor muskelgruppe som MÅ trenes for å både bygge ei bra rumpe, men også for å vedlikeholde rumpa. Jeg har hatt perioder der jeg har vært dårlig med rumpe trening, og det skal ikke mange ukene til før man faktisk ser stor forskjell på både fasong, størrelse og form. Rumpa mister sin fasong, og blir mer “hengende”. Rumpa MÅ trenes for å opprettholde den faste formen! 

Kanskje du ikke tror 2 uker uten rumpe trening har noe å si, men vet du? DET gjør det, uten tvil. Det er sikkert veldig individuelt hvor mye av rumpa man mister på å ikke trene den på f.eks 2 uker, men hos meg så opplevde jeg stor forskjell de 2 ukene jeg hadde treningsfri i sommeren som var. Så aldri igjen! Rumpa er der for å være, og den skal så absolutt bygges på fremover i tiden. 

Rumpe må være en av de fineste kroppsdelene på ei jente, og derfor synes jeg det er ekstra viktig å faktisk ha fokus på den. Jeg gjør mange ulike øvelser for rumpa, og sverger til “hip thrust”, som uten tvil er min store FAVORITT. (Søk på youtube etter øvelsen). Denne har helt klart vært nr 1 for meg når det gjelder det å bygge rumpe. Makan til god øvelse skal du lete lenge etter. Andre øvelser jeg synes er gode for rumpe er: bulgarske utfall, hip abduction, pull throughs og cable glute kickback. (Søk opp alle øvelsene på youtube) 

Hvor ofte trener du rumpa?

Følg meg gjerne på instagram “idadir”

4 kommentarer
    1. Så bra tips!!! Du ser jo helt fantastisk ut! Sånn rumpe vil jeg OG ha! 😀 Nå får jeg super motivasjon til de øvelsene du tipset om!! 🙂 Du har ikke mulighet å legge ut typ kosthold du spiser iløpet av en dag også med tanke på for å få overskudd til trening? 🙂

    2. Jeg trener rumpa 3 ganger i uka selv, og føler jeg får best kontakt av hip trust, glute bridge, knebøy og goblet squats. Bulgarsk utfall er en skikkelig hat øvelse, men fy søren som den tar, så den må jo også med. Fin og veltrent rumpe forresten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg