DEN NAKNE SANNHET

God kveld kjære lesere!

Ja, jeg vet , long time no see…

Men denne gangen har jeg virkelig trengt denne tiden for meg selv, for å samle tanker og følelser. Det er så mye jeg har lyst til å fortelle dere, dele med dere og ja, bare rope ut hvordan jeg har følt det de siste ukene. MEN jeg kan ikke. Jeg må prøve å begrense meg litt når jeg sitter her denne fredageskvelden og prøver å samle meg etter flere døgn på St.olav sykehus.

 Hvorfor jeg har vært på St.Olav vil jeg ikke helt komme innpå, men jeg har det bra tross omstendighetene. Jeg vet ikke hvordan jeg helt skal forklare dere ting slik at dere forstår meg, men de siste 2 ukene har vært veldig tøffe for meg, både fysisk og psyskisk. Jeg har slitt med mange rare tanker og følelser som jeg aldri trodde et menneske kunne sitte med. Jeg har opplevd at folk som står meg nærmest har såret meg på alle mulige måter, og jeg har opplevd at livet faktisk kan virke mørkt og meningsløst.

Jeg har aldri på mine 25 år følt en slik følelse som jeg sitter igjen med etter alt jeg har gjennomgått. Jeg føler meg så utrolig svak, men samtidig så utrolig sterk. Dette er en rar følelse som jeg ikke helt klarer å venne meg til. Jeg føler meg svak fordi jeg er alene, men sterk fordi jeg har så utrolig mange gode mennesker rundt meg som støtter meg 100% i alt jeg gjør, og som tar vare på meg. Jeg har en familie som støtter meg og bestandig er der for meg uansett hvilke valg jeg tar her i livet.  

“Du vet aldri hvor sterk du er før det å være sterk er det eneste valget du har”

Som noen kanskje har forstått den siste tiden så har jeg nettopp gått ut av et forhold som varte i 2 år, og bor nå alene i min egen leilighet her i Trondheim. Jeg har ikke vært alene siden jeg var 16 år og DET er en utrolig skremmende tanke. Hvordan er man alene? Hva gjør man? 

Dette er noe jeg må bruke litt tid på og finne ut av. Jeg tror ikke jeg vil få svaret på hvordan man går videre etter ett brudd den første uka, jeg må bare gi det tid. Det eneste jeg vet er at livet går videre, og at jeg må fortsette livet mitt på samme måte som jeg gjorde før. Og kanskje enda viktigere: Bruke ekstra god tid på menneskene som er glade i meg, og kanskje vil jeg oppleve at det å være alene faktisk ikke er så dumt.

 “Det er etter regn at fuglene synger”


13 kommentarer
    1. Huff 🙁 Håper virkelig at ting ordner seg for deg 🙂 Har ikke vært så flink til å kommentere bloggen din, men du har min støtte uansett <3

    2. Wow – seriøst?! Det var et pussig sammentreff! Jeg ble dumpet av min kjæreste gjennom to år for tre uker siden selv, og må forlate leiligheten her innen neste helg, og da går ferden hjem til foreldrene mine siden jeg ikke har klart å finne noe annet. Har blitt sykemeldt og var nære innleggelse ved Nidaros DPS, men de fant det ikke nødvendig.
      Håper virkelig det går bra med deg! Ta det med ro og pass på deg selv, så vil du nok komme på hektene igjen snart.

    3. hvordan dere slå opp. du har ikke forklar hva som skjer. Du kommer sikker å finner noe snart. du er fin jenta. men ikke sette nake bilde av deg på blogg. Just saying………

    4. Kjære flotte, gode, snille Ida <3
      Du har rett i at "etter regn synger fuglene", og det er etter motgang en virkelig ser hvor sterk en er. Vet jo ikke alt du har gjennomgått eller hvorfor du har vært på St Olavs hospital, men håper du har noen rundt deg som kan være der for deg i det du går gjennom.
      Et brudd er aldri enkelt uansett om en ønsker det skal være slutt eller om en ikke ønsker det. Det tar tid "å finne seg selv" igjen etter en har blitt alene, så det er bra at du katta tiden til hjelp. Da kan du kanskje finne ut at det er deilig å være alene en stund også ettersom du har hatt forhold i så mange år.
      Ønsker deg alt godt, og at du må bli frisk så snart som mulig. Masse varme god-bedringsklemer til deg fra Kari Østvik.

    5. Så utrolig vondt å lese at det er så vanskelig for deg for tiden! Jeg sender deg varme tanker og håper at det ordner seg for deg snart! Vær sterk, du virker som et fantastisk menneske!
      Stå på!

    6. Du vet at det er når man virkelig har vært i kjelleren at ting bare kan gå oppover! ♥ Husk å gjøre alt du kan for å ha det bra! Vær litt egoistisk og tenk på deg selv rett og slett ♥ Vær med de menneskene som liker deg akkurat for den du er! Gå mye turer med hunder for de elsker deg bestandig for den du er ♥ Krev en forandring at du rett og slett FORTJENER å være lykkelig! Nydelige, vakre deg herregud du har hele livet foran deg og masse fantastiske år i vente! ♥ Jeg vet ikke om mine ord har noen betydning for deg men jeg vil du virkelig skal tenke igjennom at du faktisk FORTJENER å være lykkelig, og den lykken vet jeg du vil finne, dra frem styrken i deg selv, spark i gulvet, kast noe i veggen og rop at du fortjener å ha det bra! Det er når du virkelig får ut det du har inni deg, det vonde, at positive nye forandringer skjer, da har du nemlig bestemt deg for en forandring i livet, nemlig at du er betynigsfull og fortjener ett bra liv, KREV retten til å leve det livet du alltid har ønsket deg!!! ♥

    7. Huff det skal ikkje være lett her i livet.. :'(
      Håper det går bedre med deg etter hvert. Ta tiden til hjelp..
      Selv har eg ein samboer som er meget lite tilstede pga jobb så å være alene mye er eg vant til, men så har eg to unger som opptar tiden min uansett da…
      Masse lykke til videre Ida <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg