ET ABSOLUTT MUST

God kveld kjære lesere

 Etter at jeg startet å trene, så har jeg funnet ut at det er EN ting jeg ikke kan være uten. Gjetter dere hva? Jo, musikk – selvfølgelig!!

Før jeg begynte å trene så hadde jeg verken spotify eller andre musikk applikasjoner på telefonen. Da hørte jeg bare på det som alle andre hørte på via radio/tv. Men dette endret seg fort da jeg fikk gnisten med å trene. Å trene uten musikk gir for meg, ingen mening. Alt stopper opp når musikken ikke er der. Det er som to forskjellige verdener, med og uten musikk. Ja, jeg er avhengig! På snart 2 år, har det skjedd 3 ganger at jeg har kommet på trening og gått tom for strøm på mobilen. Og vet du hva jeg gjør da? Jo, jeg går tilbake til leiligheten og lader opp telefonen min, for så å dra tilbake på trening. Det skjedde også faktisk en gang at jeg fikk låne en mobillader på treningsstudioet jeg var på. Så jeg satt i sofaen og ventet 30 minutter på at telefonen skulle bli ladet opp. Desperat? Jaaaa!

Uansett, musikk er dødsviktig for meg, og jeg yter 1000 ganger bedre med musikk på ørene. Selve styrkeøkten KAN jeg gjennomføre uten musikk, men cardio treningen, ALDRI uten musikk. Selv om treningsstudioene spiller musikk, så blir det aldri høyt nok for meg. Jeg må ha dundrende MOTIVERENDE musikk i ørene, og stenge ut omverden og all “snikksnakk” som foregår på sidene av meg. Jeg er overhode ikke interessert i å vite om han/hun er sammen, hva de gjorde i helga , bla bla…Jeg er der for å trene og det er en fin måte å koble fra med å kjøre på med musikk.

Når det gjelder musikkvalg, så må jeg si at jeg er veldig lei av spillelistene mine på spotify. Jeg hører de samme sangene om og om igjen. Jeg er slik at om jeg får dilla på en spesiell sang, så har jeg på “add to Queue”, gjerne 5,10,15,20,30 ganger.. Det hender ofte at jeg faktisk hører samme låt fra jeg starter å trene til jeg er ferdig, (altså 1,5 timer), helt galskap egentlig.

Tenkte å gi dere noen låter fra min spotify liste, “New training! by Ida Tiller (om dere vil følge den)

Get it started – Pitbull
Stronger – Kanye West
Feel this moment – Pitbull
Play Hard – David Guetta
Do what U want – Lady Gaga
#SELFIE – The chainsmokers
Stay High (Habits Remix) – Tove Lo
Do it again – Royksopp
Ballanda – Enrique Iglesias
My dilemma – Selena Gomez
Skyggen på ryggen – OnklP & De fjerne slektningene
Like This – Jessica Mauboy
Pinne for landet – Freddy Kalas
Can`t stop dancing – Becky G
Dracula fi scream – Munga
Travesuras – Nicky Jam
Danza Kuduro – Don Omar
UFO – Vigiland
Bed Rock – Young Money
We`re in heaven – Bryce
The League 2014 – Adrian Emilie
How do you do – Cascada

Hva betyr musikk for deg når du trener?




6 kommentarer

Siste innlegg