MY WAY BACK

God kveld kjære lesere!

Det er ingen hemmelighet at når man har ferie så sklir man litt ut av hverdagen. Se bare på meg som har hatt ferie i over 2 uker og faktisk har pådratt meg en liten prolaps i ryggen pga for lite aktivitet? Det er jo egentlig ganske grusomt. Men når jeg tar meg ferie så tar jeg meg faktisk HELT ferie fra alt, og da både trening og mat. Så de siste 2 ukene har det kommet noen ekstra kiloer, som så absolutt skal bort. 

Jeg hadde min første arbeidsnatt i går, og følte at det var en god start på uken å begynne å handle inn til et sunnere og bedre kosthold. Jeg blir 1000 ganger mer motivert når jeg har skapene er fylt opp med SUNN og næringsrik mat. Det sies jo at 80% av din oppnåelse skjer via RETT mat, og det kan jeg skrive under på. Jeg hadde aldri oppnådd slike resulateter som jeg har hatt det siste året hvis jeg ikke hadde hatt kostholdet mitt på plass. 

Treningen er også selvfølgelig viktig for å kunne bygge muskler, men maten er absolutt noe man ikke må glemme. Og nei, man trenger ikke være nazi med å veie gram på alt man skal spise om man ikke skal drastisk ned i vekt eller stille i fitnesskonkurranse. Akkurat nå lever jeg ikke på noe diett og lever heller ikke etter vekta. Jeg har lært meg ca hvor mye mat kroppen min tåler før jeg begynner å legge på meg igjen, noe jeg synes er veldig godt. Dette kommer av kunnskapen jeg har fått gjennom ulike dietter jeg har fått satt opp fra min tidligere coach Gunnar Strand Jacobsen. Du kan finne hans coaching facebookside her. Kan med hånden på hjerte sverge til Gunnar sine dietter, så om DU vil se resultater så ta kontakt med han, du vil ikke angre!  

I bunn og grunn handler et godt kosthold om et variert kosthold med alt fra egg, melk, rent kjøtt til grønnsaker. Du trenger ikke å være forsker for å forstå hva som er bra for kroppen din og ikke. Start med å kutt ut saus, smør, hvitt brød, brus og bytt fra kjøttdeig til karbonadedeig, og du er på GOD vei allerede. 

Jeg kan nesten ikke få sagt hvor “gira” jeg er på for å komme tilbake til den formen jeg var tidligere i sommer. Jeg har virkelig følt at kroppen har vært med på en berg og dalbane, pga mine opp og nedturer hele veien. Nå håper jeg at alt er stabilt og at jeg er klar for å faktisk opprettholde dette i tiden fremover. 

Er du med på å forbedre ditt kosthold?

Bildet til venstre er fra i sommer

4 kommentarer
    1. Hvorfor never du ingenting om din kjære lengre? Er det slutt mellom dere? Er dere aldri ute og trener sammen eller finner på noe sosialt? Som du nevner er det mye “reklame” og anbelflinger her.. men har du ikke eb hverdag å skrive om en gang i blandt eller oppdatere på videoblogg? Hadde vært gøy det og 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg