KLINIKK FOR ALLE

God kveld kjære lesere!

Jeg har helt glemt å fortelle dere at jeg har hatt ferie nå i snart 2 uker, og iløpet av disse ukene har jeg ligget konstant, og da mener jeg KONSTANT i sofaen og sett tv serier. Jeg har bygd opp liggestillingen min med puter bak hodet og under rumpa, og har egentlig ligget veldig behagelig. Men etter 8 dager skulle jeg begynne å bevege meg ut av døra og da stivnet nedre del av ryggen/ foten helt. Jeg ble lam og mistet balansen. Det ble også så ille at jeg ble hentet med bærestol av ambulansen på lørdagsmorgenen i 5 tiden , og fraktet til sykehuset. 

Huff, det har vært rene smertehelvete og jeg har gått på drøssevis av ulike smertestillende. Nå som jeg teller ligger det 9 FORSKJELLIGE smertestillende foran meg, og ingenting ser ut til å fungere. Smertene jeg har/hatt kan ikke forklares og tydeligvis hadde ikke sykehuset noe svar heller…

Uansett, jeg var ganske snar med å ta kontakt med Håvard som jobber som kiropraktor på Stjørdal, hos “Klinikk for Alle”på Stjørdal, for å få undersøkt dette. Sykehuset mente dette ville gå over av seg selv og ville egentlig ikke gjøre noe store greier med det, bare gi meg smertestillende og håpe det går over av seg selv. Dette ville jeg ikke vente på, jeg ville ha noe svar.. Og det fikk jeg helt klart hos Håvard! 

Som alltid ble jeg tatt godt imot på Klinikk for Alle, og jeg må innrømme jeg var ganske nervøs for å faktisk begynne å “jobbe” med problemet som hadde vært et stort smertehelvete i snart 2 uker nå. Tanken på at noen skulle “leke” bak der og presse på nerver/muskler var ganske skremmende. Men disse tankene gikk raskt i glemmeboken når Håvard satte i gang med jobben sin, og fikk meg til å føle meg helt avlsappet under hele behandlingen.

Han konstanterte at dette var en liten prolaps, som skyldes at skiven mellom virvlene i ryggsøylen har sprukket og at skivekjernen tyter ut. I alvorlige tilfeller kan det materialet som tyter ut trykke på nerverøtter og forsåsake store smerter og i noen tilfeller lammelser. Det er dette jeg har følt på den siste uken, rett og slett følelsen av å være LAM. 

Prolaps er ganske vanlig hos befolkningen og nesten 50% har ett eller flere prolaps uten at det gir symptomer. Dette visste jeg overhode ikke, og er faktisk ganske så interresant å vite. Ved hjelp av en klinisk og nevrologisk undersøkelse er det som regel enkelt å finne ut av om dine symptoner skyldes prolaps eller andre årsaker.

Videre behandling? 

Så nå fikk vi ENDELIG fastsatt “problemet”, og nå gjelder det bare videre behandling. Kiropraktoren, som i mitt tilfelle er Håvard, benytter traksjonsbehandling i kombinasjon med modifserte maniuplasjonsteknikker for å bedre leddfunksjonen rundt prolapset. I tillegg kan man supplere med en annen behandling som betennelsesdempende medisiner, akupunktur, massasje og i noen tilfeller kortisoninjeksjoner som utføres av anestesilege.  

Les mer om prolaps på deres nettside her

 Følg de på instagram “kfastjordal” 
Deres hjemmeside her 


Sponset innlegg

1 kommentar
    1. Hej alla Fina! Har ni lust på en blogg men bilder utöver det vanliga? outfitbilder som är mer än bara enkla outfitbilder? snygga DIY projekt? och mycket mode och inspiration som sticker ut från normen? Kolla då gärna in min nya blogg -> MIKAELAHOOK.SE Puss på er alla från en Svensk i Trondheim(=

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg