SYNSTEST HOS SYNSAM

God kveld kjære lesere!

Nå er det snart 4 år siden jeg sist var og fikk sjekket synet mitt, og da følte jeg virkelig at det var på tide. Så i går tok jeg turen innom synsam her i Trondheim for en utvidet synstest. Tidligere har jeg kun sett bokstaver, men denne gangen fikk jeg også bilder av øynene mine for å se etter om det har forekommet solskader, tørrhet, sår etc. Jeg var veldig spent, fordi flere i min familie bruker briller, så jeg hadde mine tanker rundt det. 

Testen tok ca 30 minutter, men det føltes ut som en evighet – helt ærlig. Så utrolig anstrengende og ikke minst krevende å måtte gjennomføre denne testen. Man må virkelig konsentrere seg om å “se rett”, om dere forstår meg. Så ja, hva ble resultatet? 

Jo, alt ser bra ut med selve øynene, men jeg har skjeve hornhinner og er “litt” langsynt. Altså, jeg ser, men jeg må virkelig anstrenge meg for å se ting på lang avstand. Så ja, optikeren anbefalte meg å kjøpe et par briller som jeg kunne bruke av og til, f.eks på jobb og hjemme ved tv/pc, men jeg må tenke litt på saken. Skal ærlig innrømme at briller ikke er helt “meg”. Men tiden får vise, kanskje jeg en dag bestemmer meg for å prøve ut brilletrenden.

Har du vært og tatt en synstest?

 Følg meg gjerne på instagram “idadir”

5 kommentarer
    1. Synes du burde fikse deg briller jeg. Om du er redd for hvordan du ser ut så må du tenke på at du er fin uansett hva! Å om briller kan hjelpe deg er det jo lurt for din del å høre på dem å ikke gå i mot.

    2. Om optikeren anbefaler deg å bruke briller pga skjeive hornhinner bør du så absolutt høre på han/henne. Jeg har selv skjeve hornhinner, og gikk rundt å hadde vondt i hode uten å vite hvorfor. Bestilte meg synstest, og fant ut at grunnen til at jeg hadde så vondt i hode hele tiden var fordi jeg gikk å anstrengte meg for å se hele tiden. Jeg fikk briller, og har ikke vondt i hode lenger!
      Så iallefall om du begynner å få vondt i hodet daglig bør du vurdere briller, det er så verdt det. (Finnes dessverre ikke linser for skjeve horhinner heller). Men det fins så mange kule briller idag at det er ikke noe problem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg