EN UVANLIG FØLELSE

God ettermiddag kjære lesere!

For dere som leser bloggen min så vet dere at jeg har hatt helt dilla på mat det siste halvåret. Det første jeg tenkte på når jeg våknet var MAT, og det siste jeg tenkte på når jeg la meg var MAT. Jeg spiste og jeg spiste, og klarte rett og slett ikke å stoppe. Handlet inn flere ganger i uken, og gjerne flere ganger om dagen fordi jeg spiste så mye mat. Så hva har skjedd nå? Jo, jeg har ikke den samme matlysten som jeg hadde før. Hvorfor? Jeg har ingen svar på det, men jeg tror kanskje det kan skyldes mye jobbing, og at jeg rett og slett ikke har like mye tid til å spise som jeg hadde før.

Kroppen venner seg fort til rutiner i hverdagen, og når den blir utsatt for forandringer så venner den seg til disse forandringene også. Nå som kroppen ikke får like mye mat, så “higer” den heller ikke etter så mye mat. Som f.eks. når jeg har ei vakt på 7 eleven på 8 timer, så spiser jeg kun 1 måltid i løpet av disse 8 timene. Rett og slett fordi det er så mye å gjøre på jobb, og jeg har ikke mer pause enn det. Så når jeg da fortsetter dagene mine deretter, blir kroppen vant med mindre mat. For min del er jeg bare glad, fordi da slipper jeg å føle trangen til å spise HELE tiden. Den trangen har vært litt slitsomt, fordi jeg føler jeg bare stod på kjøkkenet og laget mat og spiste opp maten rett etter den var ferdig. Var liksom ikke noe glede over å spise et måltid lenger. Mens nå koser jeg meg ekstra med maten jeg spiser, fordi det kan gjerne gå 3-5 timer mellom hvert måltid. For noen måneder tilbake så gikk det maks 2 timer og jeg MÅTTE ha i meg mat.

Jeg er egentlig ganske glad for at kroppen min ikke trenger like mye mat lenger, rett og slett fordi jeg liker å venne meg til tanken på at jeg skal på diett fra 1.juni. Ja du hørte riktig, jeg og coachen min setter i gang med diettstart fra 1.juni, og jeg må si jeg både gruver og gleder meg. Jeg gruver meg til utfordringene med sommer, grilling og ferie, mens jeg gleder meg til å gå ned i vekt og se resultatene av mine treningsøkter MYE bedre!

Wow, nå ble det mye matsnakk, så for de som overhode ikke er interessert i mat, så må dette ha vært GØRR kjedelig!

Har du opplevd mindre matlyst?

Følg meg på instagram “idadir”

 

10 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg har ikke lest bloggen din tidligere, jeg bare la merke til dette innlegget på Facebook nå…
      Jeg lurer på.. altså, det høres kanskje litt spydig ut, men det er ikke meningen;
      Hva så om du spiser mye mat? Hva er problemet med det? Vektøkning? Er det viktig for deg å holde vekten nede (som det er for meg)?
      Hadde vært genialt om du svarte på denne kommentaren 😀
      Keep up the good work!

    2. Fuckmylife: Takk for kommentar 🙂
      Problemet med at jeg spiser mye , nesten hver 2 timer er at jeg hele tiden tenker på mat, planlegger mat, bruker MYE penger på mat. Jeg skal stille i bikinifitness i oktober, så derfor må jeg begynne å kutte ned på matinntaket. Har ikke begynt på diett enda, men nå som jeg har fått ekstra jobb, der jeg ikke KAN spise hver 2 time, så tilvenner kroppen min seg på å ikke spise hver 2 time 🙂 det jeg mente med dette innlegget. Ikke om å gå ned i vekt, fordi det bryr jeg meg ikke så mye om akkurat nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg