MIN STORE HÅRKRISE

God ettermiddag kjære lesere!

Solen skinner her i Trondheim og det er hele 11 grader ute, men jeg er ennå ikke fornøyd, Vet du hvorfor? Jo, rett og slett fordi jeg har en innmari hårkrise i disse dager. Nå som solen skinner, så ser man tydeligere at håret mitt er nokså slitt. Det ser rett og slett, ille ut. Så derfor har jeg bestilt meg time til frisøren nå etter jobb, og kan nesten ikke vente med å få av de slitte tuppene. Nå er det snart 4 måneder siden jeg stusset håret sist, og på den tiden har det allerede rukket å blitt kjempe slitt. Ja, jeg vet nok årsaken, mye tape extensions, og mye glatting og krølling av håret. Tross at jeg bruker gode frisørprodukterm så blir jo håret slitt av dette hair extensions.

Alikevel om at håret blir ødelagt av dette forbanna hair extensions, så fortsetter jeg gang på gang med dette. Jeg har til og med en hentelappe i postkassen med nytt hår fra Kina, som jeg skal hente ut på mandag. Så..hvorfor fortsetter jeg? Jo, jeg er nok avhengig av å ha langt hår, og klarer ikke tanken på at å ha mitt naturlige tynne og KORTE hår. Ja, jeg vet det bare er å spare, men vet du? Siden jeg var 16 år så har jeg ikke fått noe mer lengde på håret mitt. Dette er rett og slett fordi jeg bleker håret og da spiser det seg opp igjen.

Så nå den siste uken har jeg faktisk brukt CLIPS, noe jeg ikke har brukt på herrens så mange år siden. Så på bildet til venstre bruker jeg clips, både litt med og mot min egen vilje. Det er genialt å bruke clips slik at du slipper slitasje på ditt eget hår, samt at du kan ta det av og på når du dusjer etc.  MEN, ser det like ekte ut som tape extensions? Nei, det synes jeg overhode ikke. Det blander seg ikke like godt, og blir på mange måter “delt” opp om du skjønner hva jeg mener. Så nei, clips er nok ikke løsningen for meg denne gang heller.

Så hva gjør jeg? Jeg har lurt litt på om jeg rett og slett skal klippe meg “bob” men en lang bob da ja, fordi jeg ønsker å ha mulighet til å sette på clips eller tape extenions om jeg skal angre/finere anledninger til fest eller bryllup etc. Men jeg tørr liksom ikke å ta steget å klippe meg “bob” , selv om at det er syykt fint, og jeg bare må klippe av 6- 10 cm av mitt eget hår. Så nå er jeg litt i tankeboksen, men en ting er sikkert.. Jeg har min livs hårkrise akkurat nå,..Baaah!

Har du noen gang vært i en slik hårkrise situasjon?


Ida
Følg meg gjerne på instagram “idadir

11 kommentarer
    1. Vet du, det synes jeg du skal gjøre:)
      Lyst hår og bob er utrolig kult, og du kommer til å kle det:)

    2. Jeg tror også du vil passe i bob 🙂
      Men du, jeg prøver igjen på å spørre om du får sponsa diet plan osv fra coachen din?:)

    3. Ja, har vært i en ganske lik situasjon faktisk, ikke så greit! Jeg bleket håret platinablondt som ditt i et par år og hadde naturlig langt hår, men så begynte blekingen virkelig å ta på håret og jeg måtte bare klippe meg mer og mer. Så begynte jeg med extensions og det så veldig bra ut med clips osv mens jeg fortsatt hadde langt nok hår, men så fikk jeg altfor kort og da gikk det bare ikke. Ville ikke begynne med tape osv for å skade mitt eget hår. Så ble rett og slett tvunget til å spare ut fra kort til langt nå. Ville i tillegg ikke være “hvit” i håret lenger fordi det skadet så mye. Det var utrolig uvant i starten å ikke bruke extensions, men det går bedre nå. Håret har allerede vokst en del siden november! Til høsten begynner jeg sikkert å få passe langt hår, og det beste: helt naturlig!
      Håper du finner ut av dette 🙂 Du hadde nok kledd bob veldig godt! og kanskje til og med en litt mørkere farge, så slipper det å være så helbleket og skade håret? 🙂 lykke til!

    4. Anonym: Så hyggelig å høre 🙂 Og ja, Gunnar sponser meg med coaching, fordi han har troa på meg i bikini fitness konkurransen til høsten og at jeg skal stille for gymmet hans Kaliber 🙂

    5. Jeg ville nok satset på en fristyre med eget hår, enten om det er et lite oppklipp, bob eller noe annet. Jeg tror du vil kle det meste, og vil kle kortere hår BEDRE enn det lange faktisk. Og det kan du nok lære deg å like 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg