LEI? OVERHODE IKKE

God ettermiddag kjære lesere!

 Idag har jeg fri, og det føles helt fantastisk.. Har faktisk sovet til nå, og har nå spist frokost, som forresten alltide er havregryn, ekstra lett melk, cottage cheese, mandler, sukkerfritt syltetøy, sukrin og kanel. Dette har jeg spist i 6måneder nå, og jeg gleder meg like mye hverr gang til jeg skal spise frokost. Lei? Neeei overhode ikke. det er folk som spør meg: Er du virkelig ikke lei av samme maten du har spist siden september? Men nei, jeg er et matvrak og kan spise det samme i flere måneder/år.. Da jeg gikk på barneskolen spiste jeg knekkebrød med nugatti fra 2.klasse – 6.klasse, har mamma fortalt meg. Idag klarer jeg ikke tanken på knekkebrød og nugatti. fysj!

Nå skal jeg få dratt kroppen på trening, og gjennomføre ei overkroppsøkt. DET skal bli godt, før min beste venninne kommer hit i kveld for litt jentesnakk og god mat. Viktig å ta vare på slike fridager og gjøre det beste ut av slike dager, fordi viktig at det ikke BARE går i trening og kosthold også, må huske å leve. Noe jeg skal ha mer fokus på fremover!

Ønsker alle en fin tirsdag! 

Ida
Følg meg gjerne på instagram “idadir” 

7 kommentarer
    1. Du har en utrolig inspirerende blogg! Jeg er fast leser og har fulgt deg siden du startet bloggen:) Det stråler energi fra deg Ida, og jeg er innom bloggen hver eneste dag. Jeg har det siste halve året endret på mine kostholdsvaner. Jeg har begynt å trene og gått ned i vekt. Fra å være lett overvektig, er jeg nå slank og normalvektig. Har utrolig mye mer energi, spiser ren og sunn mat. Prøver fra legen viser at mitt kolestrolnivå er senket og flere andre ting, så helsen har virkelig forbedret seg! Men så kommer den negative siden: Mennesker jeg trodde var mine venner og støttet meg, begynner å kommentere at jeg har blitt hektet, at jeg er for slank, at jeg var flottere da jeg hadde det lille ekstra, mye å ta i – mer å være glad i-kommentarene. Jeg får spørsmål om hvorfor jeg ikke unner meg det jeg unnet meg før (brus, potetgull, kake, søtsaker, hamburger). Jeg forklarer at jeg holder meg til å spise usunt en gang i uken, men får bare nedlatende blikk tilbake. Det gjelder selvsagt kun enkelte mennesker.
      Har du opplevd dette Ida, og hvordan forholdt du deg til det? Først så begynte jeg virkelig å tenke om det hadde gått til hodet på meg og om jeg hadde blitt for tynn. Men bmi og leger sier at jeg er normalvektig og sunn nå, så hvorfor all denne kritikken mot meg fra enkelte “venner”? Tåler de ikke å se at jeg har gått fra lubben til slank? Jeg har veldig lyst til å høre hvordan du forholder deg til kommentarer som dette… Lar du de motivere deg videre? Jeg blir litt lei meg faktisk.
      Super blogg!! Jeg har også lyst til å høre om hvordan du stabiliserte vekten etter at du gikk ned de 8(+) kiloene? Du er virkelig en stor inspirasjon:)

    2. Sol: Så utrolig koselig melding å få Sol. Nå ble jeg veldig glad! Så utrolig flink du har vært da , det må jeg virkelig si!

      Når det gjelder det du opplever, så kan jeg si meg enig. Jeg har opplevd det samme, jeg raste ned i vekt, fikk kommentarer, rykter begynte å gå, og jeg bestemte meg rett og slett for å gi faen i slike “venner” som jeg kaller de. Du ser for hvem som er dine ekte venner og som respekterer dine valg med å spise sunt, og ikke gå for fristelser. Det er nok mye sjalusi bak som du sier, at du plutselig har blitt så slank og “fin”. Jeg ble lei meg i starten, men nå tenker jeg :fuck dere! Det er min kropp, og jeg må få gjøre det jeg selv vil.. Synes IKKE du skal la de hakke deg ned, du bør være stolt over det du har oppnådd og bare tenke at de er sjalu for at de selv ikke får til å oppnå dette selv..
      Når det gjelder meg og vekten, så har jeg gått opp til 61,5 kg, så jeg har gått opp ganske mye i vekt kontra 57 for 4 måneder siden. Men jeg skal bygge muskler, og går på kreatin som gjør at jeg legger på meg veldig mye vann i kroppen. Men jeg vet at disse forsvinner når jeg slutter med kreatin, så jeg har det i bakhodet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg