JEG ER INGEN SUPERHELT

God fredagskveld kjære lesere

 Jeg skal ærlig innrømme at enkelte dager er det tyngre enn andre dager å klare å dra kroppen sin på trening, og derfor ønsker jeg å dele dette med dere. Alle har sine dager der de føler at man rett og slett ikke orker å dra på trening, eller at man har vært på trening og gjennomført ei dårlig treningsøkt. Alt føles tungt og man skjønenr ikke helt hvorfor man egentlig trener. Jeg har hatt det slik, og jeg har fremdeles noen dager der jeg føler at øktene mine er helt ræva. På tirsdag denne uken hadde jeg nettopp ei slik økt.

Jeg var motivert da jeg dro på trening, rett etter jobb. Hadde fått på meg treningsklærne, satte kursen mot 3t og gikk inn i styrkehallen. Tirsdag var det overkropp som stod på programmet, og dette er en av mine “letteste” økter, så det skulle i hovedsak gå bra. Første settet med biceps curl er gjennomført, og jeg føler meg så tappet for energi. Hva skjer Ida?! Jeg har rett og slett ikke den samme “gutsen” som jeg hadde da jeg kom inn på 3t. Var det fordi jeg var sliten? Det kan det ikke ha vært, fordi jeg hadde jo hatt fri i 5 dager før denne økten. Mangel på motivasjon? Nei, jeg er 100% motivert. Så jeg tror rett og slett at jeg hadde en dårlig dag. Fordi jeg er ingen superhelt, jeg er like menneskelig som alle og enhver der ute.

Det er viktig å tenke at ALLE har dårlige dager, og at du er ikke alene om å føle deg demotivert, lei eller sliten av trening. Men det du alltid må ha i bakhodet er HVORFOR du trener? Stiller du deg det spørsmålet så vil du på en eller annen måte klare å gjennomføre den økten du satte deg som mål. Det holdt ihvertfall for min del , og tirsdagsøkten ble helt OK. Klarte til og med å avslutte med 30 min cardio, tiltross for at jeg hadde en dårlig dag!

Ida
Følg meg gjerne på instagram “idadir”

6 kommentarer

Siste innlegg