AT JEG IKKE VISSTE DETTE FØR (!)

God ettermiddag kjære lesere!

Som jeg skrev tidligere så har jeg aldri vært noe særlig oppdatert på ulike “apper” som finnes på smartelefoner, og dette angrer jeg bittert på akkurat nå. For noen dager siden visste Ane meg telefonen sin og visste meg hennes nye app kalt “lifesum”, som er en app som regner ut kalori-innhold i ulike matvarer. Det har jo lenge vært på markedet, og jeg har ikke visst om denne.. Jeg har jo i månedsvis sittet og “telt” kaloreir, veid opp mat og sett på innholdet på hver enkelt varer. Nå er det så enkelt som at jeg søker opp varen i “systemet” på appen, og den regner ut kalorier i maten jeg spiser iløpet av en dag. Er ikke dette genialt så vet ikke jeg! Man slipper å gå rundt og gruble om man får i seg for mye kalorier eller for lite, du har rett og slett alt samlet på en og samme plass.

Hvordan fungerer den? Jo, du legger inn høyde, nåværende vekt og hva du ønsker å gå ned i kg. Så kan du velge om du vil gå ned 1 – 0,25 kg fordel på ulike uker. Så da spørs det hvor mye tid du har på å gå ned i vekt og ikke. Deretter vil du få opp et “tannhjul” som viser frokost, lunsj, mellomåltid, middag og trening. Så legger du inn for hvert måltid hva du spiser. F.eks: 2 wasa knekkebrød sport, 2 ts med sukkerfritt syltetøy. Vips, så regnes det ut antall kalorier det måltidet inneholder. I tillegg legger du inn treningen din, øvelser og tid. Så regnes alt dette ut automatisk, og du ser hvor mye kalorier du har “igjen” på en dag.

Jeg for min del skal leve på 1700 kcal i følge denne planen, og det har fungert veldig greit på disse 2 dagene jeg har prøvd det. Jeg har jo den siste måneden ikke telt kalorier, og bare spist veldig sunt og masse mat. Jeg har jo skrevet ned kostholdet mitt hver dag, men ikke brydd meg om antall kcal. Så det at jeg har denne funksjonen i livet mitt, gjør jo ting så mye lettere. Så nå blir det fult fokus på kalorier – igjen! Herlig å være tilbake til dette igjen. For mange er det å telle kcal stress, så jeg vil anbefale ALLE å laste ned “lifesum” og hold styr på kostholdet ditt. Så VIL du gå ned i vekt , garanterer deg!

Bruker du “lifesum”?  

 

-Ida-
Følg meg gjerne på instagram “idadir”
 

18 kommentarer
    1. Anonym: Hvis du velger å spise veldig usunt, så får du ikke mange måltider iløpet av dagen ;/ det teller kcal, og i usunn mat er det MYE kcal ;/

    2. Det vêr jeg. Men om jeg da forekswmpel har kalorier inntak på 1500, og velger å spise usunt, og spiser ikke mer enn 1500 kcal, vil jeg da gå ned i vekt?

    3. Da har jeg også lastet ned appen, men lurer på en ting, registrerer du treningen din på den og? Jeg gjorde nemlig det idag, og da blir det trekt i fra på kcal, så jeg må spise ekstra mye! Klarer ikke få i meg så mye mat, så lurer bare på om det er lurt å kun bruke den til å registrere maten, og holde treningen utenfor? :p

    4. Takk for svar 🙂 jeg bruker pulsklokke på trening, så da vet jeg også hva jeg forbrenner! Da skal jeg bruke lifesum kun til maten jeg også, lettere å ha kontroll da 🙂

    5. Hei.
      Dersom jeg skal holde meg på 1500kcal, og forbrenner ca 500kcal på trening, spiser du da 500kcal ekstra? Slik at en spiser 2000kcal-500kcal?
      Kjempe bra blogg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg