STATUS: GÅTT OPP 5 KG (!)

God kveld kjære lesere!

Det er ikke til å legge skjul på at jeg de siste 5 månedene har vært helt fantastiske for min del. Jeg har bare har gått ned i vekt, ned i fettprosent, og ja – jeg har vært veldig heldig. Men hva har skjedd de siste 5 ukene? Jo, jeg har lagt på meg 5 kg, og det føles helt JÆVLIG. Jeg er tilbake på over 60 kg, da jeg var nede på 57 kg. Det føles litt som et slag mot ansiktet, da jeg ikke skjønner hva jeg har gjort feil de siste ukene. Jeg spiser det samme, jeg trener like mye som før, og ja , akkurat det samme. Så hva f*** har skjedd, spør jeg meg selv. Jeg begynner å se det på kroppen min, og jeg ser mye større ut enn hva jeg gjorde for bare 8 uker siden. Litt “feitere” om du kan si det slik. Kanskje er det tvangstanker som har kommet til hodet mitt, men når vekta også viser 5 kg opp, så vet jeg at det har skjedd noe.

Selv om jeg har gått opp disse ekstra 5kg så spiser jeg fremdeles like mye som jeg gjorde tidligere, så det er ikke snakk om å bli “spiseforstyrret” her. Jeg har også i bakhodet at jeg har gått på kreatin nå i snart 9 uker. Det sies at man kan gå opp 2 – 5 kg ved å gå på kreatin, så jeg håper at det er dette som er årsaken til kiloene. Når det gjelder tanken med at jeg føler meg “tykkere”, så kan dette være pga når man får så mye vann i kroppen, så ser man litt “vassen og stor” ut. Dessuten så håper jeg og tror at det er muskler som har dannet seg, og da det veier mer enn fett.Så la oss håpe! 

 Etter innlegget her så kan jeg garanterer at jeg får en del stygge kommentarer på at jeg har blitt “vrangforestilt”, og at jeg trenger hjelp. Og da må jeg bare bekrefte ovenfor dere at det trenger jeg IKKE. Jeg sier ikke jeg har blitt tykk, men at jeg har blitt tykkere og gått opp i vekt. Men som jeg arrgumentere med ovenfor så skyldes nok 90% av dette kreatin bruken min. Men ja, det er litt vondt å se at kroppen har forandret seg såpass mye på de siste 5 ukene, og at jeg ikke føler meg 100% vell med hvordan utivklingen min har vært. Men det er bare å bite tennerne sammen og fortsette å kjempe videre. Dette skal ihvertfall ikke hindre meg, og skal ikke få knekke meg. Jeg skal både fortsette å spise og trene AKKURAT som før!

 Har du merket en slik forandring i bruk av “kreatin”?


..Dette bildet er er tatt for 1 uke siden..

-Ida-
Følg meg gjerne på instagram “idadir”


39 kommentarer
    1. Du ser jo stunning ut Ida! Den kroppen vil nok de fleste jenter være sjalu på 😀 Du ser veldig fit ut, kanskje du bare har fått mye muskler i det siste?

    2. Enkelt det der ja. MUskler veier mer enn fett, og med kreatin så binder du litt mer vann.
      Hva sa jeg til deg sist på jobb Ida; kast vekta og heller konse på cm!

    3. Ja, det er nok kreatinet som har gitt deg de ekstra kiloene. Vanligvis tar jeg kreatin i 4 uker etterfulgt av en pause i 8 uker.
      Ta deg en varm joggetur og se hvor mye væske du mister.

    4. Først og fremst, hvorfor føles det “jævlig” å gå opp 5 kg? Relaistisk syn på kroppen eller ei; hvis du IKKE er forstyrret, hvorfor føler det så forferdelig? Ser du ikke selv hvor selvmotsigende dette er? Dessuten mener jeg å ha lest at målet ditt var å bygge muskler? Muskler veier mer enn fett (i forhold til den plassen den opptar selvfølgelig). Og ja, kreatin binder vann. Vann veier. Andre ting som påvirker væskeforholdet i kroppen er menstruasjon og glykogenlagre; med andre ord; vekten svinger.
      Og altså, dersom målet ditt er å bygge muskler, ha større treningsseffekt og du mener du ikke er forstyrret på noe vis, da burde du være GLAD for de 5 kg! Vekten er uansett bare et tall, og finnes ikke god nok grunn til å henge seg opp i det. Det viktigste er å ha det bra med seg selv, både fysisk og psykisk 🙂

    5. Iselin: Det føles nok “jævlig” å gå opp 5 kg, fordi jeg hele tiden har skrytt på meg at jeg har gått ned og ned i vekt.. Men som du sier, jeg burde være glad for at jeg har gått opp 5 kg med tanke på muskler. Men er litt blanede følelser når jeg er vant til å gå ned og ned…

    6. Skjønner at det er kjipt å gå opp – men synes også det blir feil at du kaller deg selv “tykkere” eller “feitere”, det blir HELT feil ord. Når du i tillegg har begynt på et stoff som binder vann så er det jo absolutt ikke rart, så dette blir en merkelig måte å fremstille det på. Du bør tenke litt over at det er mange usikre, unge jenter der ute som leser denne bloggen og kommer til å bli veldig satt ut av at du synes det føles helt JÆVLIG å veie 62 kg, og at du ser ut som du gjør. Det er et stort ansvar å skrive blogg, så håper du tenker litt over hvordan du ordlegger deg framover 🙂
      Synes forøvrig du ser veldig bra ut! Stå på 🙂

    7. Anonym: Skjønner veldig godt at du og andre reagere på at jeg bruker ord som “tykkere”, men dette er min personlige blogg og jeg liker å skrive akkurat hva jeg føler og mener.. Ikke blande det ut med mye “svada”, Og ja det er mange som leser bloggen min, og kanskje tar seg nær av dette. Men det er min blogg, og jeg håper alle forstår at jeg ikke ser på meg selv som TYKK, bare “tykkere” om man kan si det slik.. Men takk for tilbakemelding 🙂

    8. Når du ser ut som du gjør, så er ikke 5 kg krise for å si det slik. Jeg er helt sikker på at det er muskler og vann du har gått opp, ikke spesielt mye fett. Når du trener styrke, får man jo muskler, og da legger man på seg kilo. Syntes “fitnessbasillen” generelt kan være litt skummel..tror man kan bli litt paranoid av å være så fokusert på diett og trening. Har vært der selv.

    9. Luna Anette: Ja jeg ser poenget ditt, muskler og vann. MEN for meg som har gått ned og ned i vekt, så er det litt slag mot ansiktet.. Så ja, fitnessbasillen er kanskje litt skummel, men jeg er ikke tatt av den … enda 🙂

    10. For en kropp!! For en inspirasjon!! Helt utrolig! Du skal virkelig være stolt av deg selv 🙂 Og muskler veier mer enn fett ja 😉

    11. Mulig det kan være fordi du har fått mer muskler? Muskler veier jo mer enn fett, så det er kanskje bare muskelmassen som har økt? Så det er ikke noen “farlige” kilo liksom 🙂 Nå snakker jeg bare ut i fra hva jeg tror, jeg trener jo ikke selv så jeg kan ikke vite om det stemmer. Jeg vet i alle fall at jeg har “mye” fett på kroppen siden jeg har så lite med muskler. Hadde jeg kunne trent hadde jeg sikkert gått litt ned før jeg hadde gått litt opp kanskje 🙂

    12. Suzii: Ja får håpe det er muskelmasse, og ikke FETT :p Men jeg hadde en muskelmåling for 3 uker siden, og da hadde jeg ikke gått opp i muskelmasse ;/ sååå.. vi får se!

    13. Når du trener såpass mye som du gjør er det helt normalt å gå opp i vekt! Du vet vel at muskler veier mer enn fett? Jeg kan gå opp 3 kg over natten selv pga vann i musklene og trening.. dette er helt normalt! Om du skal fortsette med slik trening og bikini-fitness, er det smart at du vet dette. Du bygger jo muskler 🙂

    14. Jeg vil ikke si du har blitt feitere som du selv sier.. Musklene dine blir større siden du trener så mye.. Muskler veier mere enn fett og du skal være stolt av att du klarer å bygge så mye at du får vekt som forteller deg det.. Stå på du jente, du skal se sterk ut 😉 fiin dag!!!

    15. Du ser jo helt fantastisk ut ida 🙂 det er nok kun vannvekt da kreatin samler en del vann i musklaturen. Men har du vurdert å prøve krealkalyn – kreatin som ikke binder vann 🙂 jeg anbefaler ihvertfal det på det aller sterkeste 🙂

    16. caroline: Ååå, å utrolig hyggelig å høre fra deg 😀 Nei har ikke prøvd det, men kanskje jeg skal prøve det.. Merker at jeg får mindre motivasjon når jeg føler meg “vassen” med mye vann ;/

    17. Du ser smashing ut!
      Hvordan kom du i kontakt med Gunnar? Vil du si at det han hjelper deg med er verdt pengene? 🙂 Ønsker å se like bra ut som du!

    18. Susanne: ååå så hyggelig 🙂 Jeg kom i kontakt med Gunnar via en felles bekjent, samt at jeg har lest og hørt mye om han fra andre Fitness utøvere! 🙂 absolutt verdt det! Vil du ha resultater, så anbefaler jeg virkelig Gunnar. Gå innpå hans facebookside, og se selv hva han har fått til 🙂 link i innlegget

    19. Jeg tviler sterkt på at du har gått opp i fett i allefall! Har fulgt bloggen din en stund nå og det ser ut som du har fått større muskler. Synes jeg husker du skreiv at Gunnar ba deg om å slutte med cardio og fokusere på å bygge muskler i stedet – så det kan jo ha en sammenheng med det? At du skal få store og markerte muskler før du begynner å “deffe”? Jeg er ingen ekspert, men man trenger ikke å være det for å se at du ser fantastisk ut! 🙂

    20. Hei Ida:-) din blogg du skriver hva du vil . Fatter meg ikke på de som ser det som sin oppgave å “dresere” bloggskrivere. Uansett, var i grunn ikke det jeg skulle inn her for å si, jeg lurte bare på hvor høy du er jeg?

    21. Om du skal fortsette å bygge muskler må du nok bare akseptere at vekten tipper 60kg 😉 Med en høyde på 170 cm så er det helt innafor å veie godt oppå 60 tallet. Bli glad i kiloene som kommer, det er et tegn på at du gjør noe riktig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg