SUCK IT UP

God kveld kjære lesere!

 Hvem sier at man ikke kan? Ihvertfall IKKE jeg. Ja, jeg skal ærlig innrømme at planene mine for helga med både jobbing lørdag og søndag, gjorde ting vanskeligere, men umulig? Nei overhode ikke. Ja, jeg visste jeg hadde knapt med tid til å få presset inn trening, jobb,  transport frem/tilbake med buss, og 3t sine innklemte åpningstider i helgene. MEN vi er kommet til enden av helga, og vet du hva? Jeg klarte å gjennomføre alt jeg hadde satt meg som mål. Stress sa du? Litt, men so what? Jeg er 23 år, ung, “fri” og har ingen barn, så det skulle ikke være noe problem å få lagt inn 3 treningsøkter iløpet av ei hektisk helg. MEN da jeg satte opp denne “planen” min, tenkte kanskje noen der ute “Herregud, at hun orker å styre slik frem/tilbake “BARE” for å få trent i 1 og en halv time?” Ja, jeg vet – jeg har brukt over 1 time tur/retur med buss EKSTRA pga treningen, men det gjør meg overhode ingenting. Jeg har satt meg et mål, og jeg skal kjempe mot det målet.

Det finnes ingen snarveier, og man må jobbe for det man ønsker å oppnå. Det var aldri et spørsmål om jeg hadde tenkt å droppe treningen pga hektisk helg med jobb og transport til/fra, nettopp fordi jeg har bestemt meg. Ja, det skal ikke være så forbanna lett å være på “topp” og få til 6 treningsøkter i uken, samt ha en jobb, venner, kjæreste og familie som “krever” tid av deg, MEN jeg sier bare en ting: “Suck it up” og gjør det beste ut av situasjonen. Du klarer det du bestemmer deg for at du skal klare å gjennomføre, så lenge du har hodet på rett plass. Det er lett å gi opp, og føle synd i seg selv pga man har jobbet så mye den siste tiden, men vet du hva? Det er ingen unnskyldning. DU står for dine handlinger, og det er du, kun du som utgjør de store forskjellene her i livet.

Dette innlegget ble kanskje litt skarpt, men jeg ønsker å vise alle som sliter med motivasjon eller som generelt er opptatt av trening, at DU kan klare alt du vil. Ingenting blir lagt i hendene på deg, og du må jobbe for det du selv ønsker å oppnå. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har kommet på det stadiumet jeg er idag, der det ikke finnes noen unnskyldninger for å ikke trene. Jeg har hodet på rett plass, og da er det enklere å holde fokus på det som er viktig for meg!

Har du lett for å “gi opp” når ting blir vanskelig?



-Ida-

14 kommentarer

Siste innlegg