VI ER “FOR” STOLTE (!)

God ettermiddag kjære lesere

Hvorfor er vi mennesker bygd slik at vi helst skal klare oss på egenhånd, og at vi ikke trenger hjelp fra andre mennesker? Hvorfor skal vi bestandig gå med hodet så forbanna høyt og aldri “synke” ned på det nivået at man faktisk av og til trenger hjelp? Hvordan ville verden ha vært om vi visste alt og var verdensmestere i aboslutt alt og ingenting? Nei, for min del ville dette blitt et kjedelig liv. Vi er skapt for å ikke kunne alt, og det er helt naturlig at man får hjelp og råd fra andre menensker. Dette kan være hjelp fra venner, familie, kjæreste eller andre. Jeg husker godt da jeg begynte å trene på “Spenst” i februar 2013. Jeg skulle overhode ikke ha hjelp fra noen treningsveileder som jobbet der, – nei jeg skulle klare dette, alene! Jeg søkte på nettet, fant frem til treningsprogram jeg mente passet meg. Men hva skjedde så? Jeg kom på treningsstudioet og fant ikke apparatet jeg skulle bruke i denne øvelsen. Jeg tok en som lignet, og trodde at dette ville gi meg samme effekt. Hvorfor? Jo, jeg var for “stolt” til å spørre om hjelp! Jeg ønsket ikke ekstra oppmerskomhet fra personalet, slik at alle rundt meg så at jeg ikke visste hva jeg drev med. Nei, da gjorde je heller øvelsen litt feil og jeg “så grei ut”.

Den dag i dag, skjemmes jeg litt over tankegangen jeg hadde i starten av 2013. Hvem vet hvordan kroppen min ville vært om jeg faktisk tok meg tid til å spørre og ikke være så forbanna “stolt” at jeg droppet å ta kontakt med noen veiledere for hjelp? Da jeg meldte meg inn på 3T i september 2013, hadde jeg andre tanker i hodet. Det første jeg gjorde var å ta kontakt med en veileder som fikk satt opp et program til meg fra dag 1. Her fikk jeg sett hvordan øvelsene skulle utføres, noe som er veldig viktig. Etter denne timen tok jeg kontakt med en personlig trener for å ta maxpuls test, for så å gå på egne pt timer. Hver gang jeg føler meg usikker på en øvelse, tar jeg kontakt med en av veilederne som kommer på 3T, rett og slett fordi jeg VIL ha hjelp. Jeg er ikke den samme jenta som gikk rundt å var for stolt til å spørre om hjelp. For å oppnå resultater må man få hjelp fra andre, og ja – du må kanskje synke noen hakk ned for å klare å oppnå det du vil, men er det ikke verd det i det store og det hele?! Så absolutt.

Så med dette innlegget ønsker jeg å oppfordre ALLE som trener på treningsstudio om å be om HJELP. Det er ingen “skam” å spørre 1 gang for mye, trust me. Jeg spør og jeg spør, og spør gjerne engang til. Dette fordi jeg VIL se resultater og gir faen i om folk rundt meg glor og tenker “herregud, er hun ikke selvstendig nok til å gjennomføre disse øvelsene?” Fuck it, det er DIN kropp, og det er DU som bestemmer hva du gjør for å oppnå det du har i drømmene.

Spør du om hjelp og råd om trening?

-Ida-

4 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg, det er faktisk tøffere å spørre om hjelp enn å la det være, er styrke i det 🙂 Så alle skulle våge å spørre om det som behøves for sin egen styrke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg