DAGENS RUMPESNAKK

God ettermiddag kjære lesere!

Det er ikke til å legge skjul på at vi kvinner har et høyt fokus på rumpe og lår, og det er vell ikke så vanskelig å skjønne hvorfor?! Kvinners bakdel er vell noe av det fineste JEG vet om ihvertfall, og da kan dere sikkert tenke dere hva gutta mener. Men synet på “rumpe” har også endret seg litt de siste årene. Det har vell bestandig vært “inn” med litt rumpe, men nå er det veldig fokus på stor Kim Kardashian rumpe. Den skal være stor, rund og “stå av seg selv”. Det går ikke en dag uten at jeg ser “squat” bilder på facebook, der en fantastisk rumpe plopper opp. Så ja, jeg skjønner at vi jenter føler oss presset til å få en slik fast og fin rumpe. Jeg har selv alltid hatt litt rumpe, men ikke i nærheten av like fast som den er nå. Det er så morsomt å se forandringen som har skjedd på rumpe/lår etter treningen min, og det vises så utrolig godt i både bukser, skjørt og ikke for å snakke om shortser. For noen dager siden tok jeg frem en shorts jeg brukte i Bali i sommer og prøvde den på meg. Woow, det ble jo en helt annen kropp. Jeg kunne tydelig se mer markerte lår og rumpa stod mer av seg selv…på en måte!

Jeg er ingen  “ekspert”, men tenkte å komme med noen gode øvelser som JEG synes fungerer for disse områdene:

Rumpe
Knebøy
Hip thrust
Glute bridge
Kick back
Pull Throughs
Hip abduction
Bulgarske utfall

Lår
Markløft
Leg curl
Leg extensions
Beinpress
Utfall i bakke

..om dere ikke vet hvordan disse øvelsene skal gjøres, så anbefaler jeg ALLE om å søke på google eller youtube , der du for sikkert finner enten video av øvelsene eller bildene. OM ikke så spør noen på treningsstudioet du trener på om hjelp.

Hvordan trener jeg?
Det er ingen hemmelighet at mine “beinøkter” er veldig tunge, når du ser hva som innegår i ei økt. “Bare” på knebøy, markløft og hip thrust bruker jeg nesten 30 minutter. Så ja, det er ei lang økt. MEN nødvendig økt!  Det er store muskelgrupper som må jobbes med, og resultater kommer IKKE iløpet av natten. Det kan ta lang tid, opptil flere måneder/år før du ser sikkelig resultater (om du ikke trener effektivt da). Men hvem vil ikke ha ei slik rumpe som svirrer rundt på ulike facebooksider? JATAKK, det vil jeg, derfor må jeg jobbe enda hardere og være 100% fokusert. “squat, squat .. work for it” <3

Er du glad i å trene rumpe/lår?
Bruker du samme øvelsene som meg?

-Ida-
Følg meg gjerne på instagram “idadir”

5 kommentarer
    1. Hei Ida:) jeg løper, steppmaskin, gode gamle Jane Fonda øvelser(hihi) og knebøy. Litt klaus for heis så jeg tar trappene(veldig godt for stumpen:) og går veldig mye, langrenn på vinteren og svømming på sommeren:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg