JA, KALL MEG GJERNE KJEDELIG

God ettermiddag kjære lesere!

De siste månedene har jeg virkelig snudd livet på hodet, og byttet ut min tidligere usunne og “fæle” livsstil, med et sunt kosthold og mye trening. I mine øyne kalles dette en perfekt livsstil, men for andre kalles dette “helvete”. Ja det stemmer. Ikke alle synes det er “like lett” å forandre på sin livsstil. Man har sine rutiner i hverdagen, og det å bevege seg utenfor komfortsonen og faktisk endre på rutiner kan for mange være vanskelig. Jeg var en av de. Fra det å ta steget opp av sofaen og faktisk få på meg treningsklærne, var et stort ork. Jeg prøvde å finne på unnskyldninger i hodet mitt for ikke å kunne dra på trening idag. “Jamen, jeg trente jo i går.. eller; jeg jobbet jo så mye forrige uke”. Alle disse unnskyldningen må man bare kutte ut med engang, fordi de hjelper deg ingenting.

Før du engang tenker tanken på å begynne å trene og få “drømmekroppen” 2014 må du med hånden på hjerte si at du er 100% klar for å endre livsstilen din. Dette er ikke lett, men om hodet ditt er innstilt på det, så klarer du det. Men det er en lang vei til målet ditt, og du må ofre både tid og penger. Og ikke for å snakke om å nedprioritere andre ting som var en del av hverdagen din før. F.eks: Du brukte å se 3 episoder av “Two and a half men” på TV, nå kan du kanskje bare se 1 episode pga treningen. Er du villig til å gi slipp på en del i livet ditt for å nå målet ditt om drømmekroppen 2014? DA er du innstilt, og DA er du klar for å sette i gang med både riktig kosthold og trening.

Folk spør meg: “Har du tid til venner, kjæreste og familie Ida?” Jeg skjønner folk kan tro at jeg tilbringer all tiden min på treningsstudio, men vet du hva? Det er feil. Jeg bruker 1 – 2 timer daglig på treningsstudio, men hva så? Jeg har da fremdeles mange timer igjen av dagen. Det gjelder bare å prioritere og planlegge ting, så er det utrolig hva man har tid til. Jeg tror at folk som har den oppfatning at man mister tid med venner, kjæreste og familie har vanskeligheter med å forstå hva god planlegging innebærer. Jeg er så heldig å ha den egenskapet av “natur”, og får derfor utnyttet dagene mine til det maksimale. Jeg elsker en hverdag der jeg vet jeg hva jeg skal gjøre, gjør det, og er ferdig med det. Ja, kall meg gjerne kjedelig! Selvfølgelig er jeg med på spontane ting som kino, resturantbesøk, shopping, venninnebesøk etc, men stort sett har jeg gjerne planlagt dette tidligere på dagen eller tidligere i uken. Nettopp fordi “this is my lifestyle”. For å få “plass” til alt i en travel hverdag, er det derfor ekstra viktig for meg med planlegging av både jobb, trening, venner/kjæreste, matlaging, handling etc. Så ja, treningen er og blir en stor del av livsstilen din, enten du vil det eller ikke (om du ønsker å satse på trening da selvfølgelig)

Hvordan ser din livsstil ut?

-Ida-

Følg meg gjerne på instagram “idadir”  

6 kommentarer
    1. Begynt å trene igjen for ca 3 uker siden, og er på treningssenteret 3-7 ganger i uken! 😀 elsker det, må bare planlegge litt mer enn før siden man har skole, lekser, venner, kjæresten og familien å ta hensyn til også, men til nå har det gått ganske greit egentlig! 🙂

    2. Jeg har nettopp tatt opp trening igjen, trener ikke mer enn en time.. men Halil trener 3-4 timer hver eneste dag, og vi har virkelig mye tid til hverandre, og vennene våres allikevel. Døgnet har 24 timer 😉 Synes du er kjempeflink, Ida!

    3. Hvor mye silikon har du? Har det vært noe problem under treningen og vekt nedgangen din? Har de holdt seg stramme liksom? Har du under eller over muskel?

    4. Linda: Hei Linda 🙂 jeg har 650 gram i hver pupp. Ingen problem med trening nei, eneste jeg har merket er at det er litt “ripped” på sidene av puppene pga lite fett der. Men det er ikke noe farlig 🙂 Har over muskel jeg, og ja de har holdt seg stramme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg