JEG AVKREFTER RYKTER

God ettermiddag kjære lesere!

Etter at jeg startet denne bloggen for 1 og et halvt år siden har jeg ikke mottatt noe særlig kritikk her på bloggen. Noe jeg er sjeleglad for. Fordi, hvem vil ha negative kommentarer slengt mot seg? Nå har jeg fått en ny livstil med både sunt kosthold og mye trening. Dette fører med seg mye positivt fra dere lesere, men også en del negative reaksjoner. Den siste tiden har jeg fått noen kommentarer på at jeg har utviklet spiseforstyrrelse, og at jeg ikke spiser nok mat og ikke får i meg det jeg trenger. Derfor skriver jeg dette innlegget for å avkrefte ryktet om at jeg skal ha en såkalt spiseforstyrrelse. Etter innlegget mitt om salaten jeg spiste på jordbærpikene, der jeg ba om å få den uten krutonger, parmesan ost og soltørkede tomater, fikk jeg mange kommentarer som tydet på at jeg slet med spiseforstyrrelser. Ja, jeg skjønner at folk kan reagere når jeg skriver et slikt innlegg, og jeg er helt “klar” for å få en del kommentarer fremover på min nye livstil.

Men tilbake til “spiseforstyrrelse anklagene” jeg har fått den siste tiden. Spør du venner, familie, kollegaer eller kjæreste så kan alle disse sverge på at jeg overhode ikke lider av en spiseforstyrrelse. Jeg spiser mye mer enn alle jeg kjenner, gjerne 6 – 9 måltider hver dag. Folk rundt meg kommenterer ofte “Ida, skal du spise igjen?” Jeg spiser hver 3 time, og jeg loggfører alt jeg spiser i en dagbok. Dette er viktig for meg slik at jeg ser at jeg faktisk får i meg NOK mat for å kunne bygge de musklene som jeg ønsker å bygge. Jeg har den siste tiden fått øynene opp for at det er mat som skal til for at jeg skal få bygge de musklene jeg ønsker å skaffe meg. Uten mat, vil jeg aldri få den kroppen jeg trenger. Ja, det kan være lett for deg å si at dette er bare noe jeg sier, men dette er fakta. Jeg spiser, og jeg spiser – hele tiden!

Men ja, jeg spiser veldig kontrollert, men det betyr ikke at jeg lider av en spiseforstyrrelse fordi? En person med det ville vell ikke spist 6 – 9 måltider hver dag, eller? For å oppnå “drømmekroppen” utgjør faktisk 80% av målet med godt og strukturert kosthold. Så med dette bør jo alle skjønne at jeg ønsker å bruke ekstra timer på både planlegging, innkjøp og mat forberedelser for å kunne oppnå det jeg selv vil? Bare det at 20% av drømmekroppen består av trening, er en oppsiktsvekkende tanke. Tenk deg om du bare begynte å se på kostholdet ditt på samme måte som meg, så skal jeg love deg at du går ned i vekt, og magemusklene kommer frem. Det er et fakta at magemusklene bygges gjerne på kjøkkenet, og tro meg; Det gjør de!

Har du tenkt tanken at 80% av “drømmekroppen” kommer av kostholdet ditt?


Dette er maten min på jobb for KUN 2 dager.
Så ikke kom og si at jeg ikke spiser mat 🙂

Ida

6 kommentarer
    1. Jeg syntes du er super motiverende! Du er kjempeflink 🙂
      Jeg syntes det er så vanskelig å holde meg unne det søte, og føler jeg spiser for mye. Jeg klarer ikke gå ned i vekt, men føler jeg blir sterkere, men jeg får ikke vekk fettet. Har du noe tips? Og hva motiverer deg? 🙂

    2. Maren: Tusen takk Maren, dette var hyggelig å høre! Tror nok at det som skal til for at du får vekk det lille ekstra “fettet” er at du kutter ut sukker og det “søte” som du beskriver. Bytt ut sukker med sukrin som du får kjøpt på helsekosten til 79 kroner. Trenger bare litt for at det skal smake godt. Lag deg frukssalat med kesam vanilje, og variere med sukkerfritt godteri som du får kjøpt på helsekost. Koster ikke all verden. Motivasjonen min går nok på det jeg har klart å oppnådd så langt. Ser meg selv i speilet hver dag, og SER en forandring – det er nok for meg 🙂

    3. Så bra skrevet! Jeg visste at kosthold var veldig viktig for treningen og kroppen, men ikke at det utgjorde så mye 🙂 Jeg syntes du er kjempeflink, stå på videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg