FØRSTE GANG PÅ 4 MND

God ettermiddag kjære lesere!

 Må først beklage at det ble et så seint blogginnlegg, men senga var virkelig deilig å ligge i denne morgenen. 11.30 hoppet det ei melding inn på telefonen min om at Stina og lillegutt Amadeus var på vei til byen for å treffe meg. Da var det bare å stå opp, få på seg maska og dra avgårde for å treffe de på solsiden. Når sant skal sies så gruver jeg meg bestandig litt til slike “sammenkomster” der mat er inn i bildet. Nei ikke misforstå meg, jeg har ikke spiseforstyrrelser eller noe, men jeg er bare veldig strukturert på hva jeg spiser de siste månedene. Vi bestemte oss for å ta turen innom jordbærpikene, og da var det ikke noe annet enn salat som stod på menyen som ville passe for meg. Nå er det over 4 måneder siden jeg sist var ute å spiste på restaurant, og det er ganske spesielt for min del. 

Uansett, jeg bestilte meg Cæsar salat, uten krutonger, soltørket tomat, parmesan ost – og uten olje selvfølgelig. Istede fikk jeg noen friske tomater og mais til salaten. Ja det kan høres slitsomt ut å være så “nøye” men herrefred, jeg tror personellet er vant til mer kresne kunder enn meg. Uansett, maten kom, og vi hadde en kjempe koselig ettermiddag sammen. Er jo over 1 måned siden sist jeg så Amadeus, og gud så stor han har blitt. Er så morsomt å se hvor fort disse krabatene faktisk vokser. Også må jeg jo skryte veldig av Stina, som har utviklet seg veldig som mor siden sist jeg så henne , da Amadeus bare var 2 uker gammel. Stolt over venninden min ja <3

Har du også litt angst for restaurant/cafe mat ute?

Ida

7 kommentarer
    1. Först vill jag säga att jag gillar din blogg väldigt mycket 🙂
      Och de väldigt kul att du funnit en livsstil som du verkar trivas väldigt bra med…
      Men som personlig tränare och en tjej som brinner för träning – kost osv
      Så låter de inte speciellt sunt att höra – En dag utan träning , en dag utan mening ( möjligt att jag formulerar mig fel ) men de va nått i den stilen . Träning ska inte va ångestladdat, att äta ute och få ångest? Nä de låter verkligen inte sunt!
      De är ditt liv och du bestämmer själv, så jag har ingen rätt att säga nått men jag har också varit i din situation
      Och tro mig de håller en stund men sen går de rakt till helvete .
      Kos deg med träningen , men glöm inte att leva också
      Njut av att äta ute med vänner och familj utan att behöva ha ångest och räkna minsta kalori.
      Som sagt ditt liv ditt val – Du känner inte mig så jag förstår att min mening inte spelar så stor roll men jag pratar av erfarenhet ..
      Stor klem till dig och jag önskar dig bara de bästa för du verkar vara en riktigt härlig tjej

    2. Når man blir så syklig opptatt av mat kalles det spiseforstyrrelse. Enten du liker det eller ei. Ikke for å være frekk, men jeg lurer på hva du er så redd for? Hva kan skje om du spiser noen krutonger og et par soltørkede tomater?
      Ikke misforstå meg, dette er ikke kritikk på noen måte, då får leve livet ditt akkurat som du vil. Synes bare det er litt interessant å stille spørsmål ved det.

    3. Alexandra: Hei Alexandra. Når det er sagt så har jeg overhode ikke noe spiseforstyrrelse på gang. Jeg spiser mye mer enn mange andre, både venner , kjæreste og kollegaer av meg. Jeg spiser 6 – 8 måltider hver dag. Så den kan du ikke uttale deg om. MEN jeg spiser sunt og kontrollert. Jeg liker å vite hva som er i maten, og er derfor ikke noe fan av å spise ute slik som dette. Når jeg er så flink å trene og spise så strukturert hjemme, så vil jeg ikke ødelegge det med 1 usunt måltid ute på restauranter. Det kan høres helt feil ut for deg og mange andre, men om du hadde hatt samme syn på trening og kosthold som meg, så ville du sagt deg enig 🙂 og nei.. tar ikke dette som kritikk, jeg skjønner veeeeeldig godt at flere får den oppfatningen av et slikt innlegg på bloggen. Ha en fin dag videre 🙂

    4. J: Hei! Takk for tilbakemelding på innlegget mitt. Forstår at det kan virke litt “black and white” med både trening og kosthold, og det er ikke meningen bak innleggene mine. MEN for meg så betyr treningen og kosthold veldig mye. Men dette går verken utover familie eller venner. ja treningen tar 1 – 2 timer hver dag av livet mitt, men jeg er flink til å koble inn andre ting i livet mitt også. Ha en fin dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg