HVORFOR AKKURAT NÅ?

God ettermiddag kjære lesere!

Det er ofte jeg har stilt meg spørsmålet “Hvofor akkurat nå”?. Hvorfor er det slik at man plutselig endrer livet sitt totalt, og snur verden opp ned bare på noen dager, uker eller måneder. Jeg for min del fikk livet “snudd” på hodet da jeg i oktober 2013 bestemte meg for at NOK er nok. Godteri, brus og alkohol drikking skulle VEKK, og sunt kosthold og trening skulle stå på planen fremover. Jo, det var en stor overgang. Fra å være party jente nr 1, til å ikke bli med ut i helgene sammen med venninnene mine som var vant til at jeg hadde hæla i taket nesten hver helg. MEN, jeg har funnet andre måter å sosialisere meg med venner på. Dra på cafe, weekendturer, trene sammen og ja, finne andre ting å gjøre der alkohol IKKE er en del av hverdagen. Nå har jeg siden oktober vært nazi med å ikke drikke alkohol, og ser at jeg kanskje har vært litt for streng med meg selv. Jeg må huske at jeg også skal leve selv om jeg setter egne grenser for meg selv.

Men spørsmålet mitt er egentlig; Hvordan kan en person endre på så mye i livet sitt på så kort tid? Du får en helt ny identitet, og får muligheten til å utforske andre sider av deg selv som du ikke trodde fantes. Jeg for min del har overrasket meg selv på så mange nye måter. Hvem ville trodd at jeg skulle stå og bake kaker/pizzadeiger og julebakst helt fra bunnen av? Hvem skulle tro at jeg planla og laget mat flere dager frem i tid og varmet opp på jobb dagen / dagene etterpå? Nei, jeg har gjennomgått en total forandring, men forandringer bærer med seg både positive og negative sider. For min egen del føler jeg alt er positivt, men for de som er rundt meg, synes kanskje det er litt for mye snakk og fokus på trening/kosthold. Dessverre går mye av tiden min med til 6 treningsøkter i uken, og mye planlegging og innkjøp av mat. Ikke alle liker den “nye” Ida, og det er bare noe jeg må godta. Med trening kommer også nye bekjentskaper. Med 6 treningsøkter i uken, møter jeg stadig de samme menneskene og har på en måte blitt “kjent” med en del gjennom treningsøktene mine. Nye bekjentskap dannes, og det er noe jeg kun ser på som positivt !

Føler du av og til at du har gjennomgått en total forandring i livet? (trenger ikke være trening!)

-Ida-

9 kommentarer
    1. Hadde jeg bare fått vite det, så.. Men jeg VAR der da det skjedde – kom hjem fra London tur med kjæresten 3 timer før det skjedde, så var hjemme med henne og stefaren min..

    2. Så bra at du har forandret deg til det bedre, da! Jeg tror ikke jeg har hatt en sånn total forandring. Det eneste måtte vel være at før sommeren visste jeg nesten ikke hvem Isac Elliot var, nå tenker jeg å han 24/7 og har telt ned dager til konserten hans hver dag i snart to måneder 😛 <3

    3. Ja, begynte å trene for ett år siden, men har ikke tatt det veldig serriøst før nå! Nå er det sunnmat, trening, tilskudd og alt som følger med. Meeen jeg tilatter meg å dra ut på fest entur i blandt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg