MIN VEKTØKNING SISTE UKEN

God kveld kjære lesere!

I mange måneder nå har jeg skrytt på meg at jeg har vært så flink å gå ned i vekt, men nå skal jeg faktisk overraske dere og si: jeg har gått OPP i kilo. Ja, du hørte riktig. Men hvordan er det mulig når jeg trener hardere enn før og mer fokus på trening? Jo, for det første så har jeg begynt å spist mer mat. Ganske så mye mer mat enn jeg gjorde for noen måneder siden. Jeg veier ikke maten min lenger, og tar alt på “feelingen”. Ikke misforstå meg, jeg spiser ikke godteri, brus og den slags. Jeg spiser fremdeles det samme som jeg gjorde tidligere, bare større porsjoner. Da går det fremdeles i: havregryn, nøtter og frukt, skyr, kjøtt, kylling, fisk, søtpotet, grov ris, grønnsaker, rugsprø, kalkunpålegg, kesam , cottage cheese etc. Jeg har lenge “strevd” litt med å få markerte muskler, og føler endelig at ting begynner å skje med kroppen. Uten mat som byggesteiner så vil ikke kroppen bygge det jeg ønsker den skal, og heller bryte ned msuklene jeg har opparbeidet meg. Så ja, den ene årsaken er økt inntak av mat.

Den andre årsaken til min vektøkning skyldes mest sannsynligvis “kreatin”, som jeg for 2 uker siden begynte på. Det er bevisst at kreatin kan gi vektøkning, da kreatin øker vannbinding i muskulaturenog du blir å veie litt ekstra. Men jeg tenker.. Ja, vekten går opp, MEN det er jo kun vann du legger på deg, ikke fett. Så lenge jeg har denne tankegangen så gjør det meg ingenting. Når jeg slutter på kreatin, så vil jeg gå tilbake til “normalen” igjen. Jeg vil heller legge på meg noen “vann kilo”, og bli sterkere, enn at jeg forblir 2 – 3 kilo lettere, MEN svakere!

Tilslutt skal man ikke glemme at muskler veier MER enn fett, og at det kan tyde på at jeg har fått lagt på meg mer muskler. *håpe håpe*. Ikke lenge til jeg skal ta en ny måling av muskelmasse og fettprosent, og da gleder jeg meg til å se om jeg har økt noe særlig i muskelmasse. Jeg vil jo bli “stor” og sterk.

Har du opplevd vektøkning i forhold til bruk av kreatin?

 

-Ida-

5 kommentarer
    1. Det er nok sånn med oss jenter at når vi ser at tallet på vekte går opp så begynner vi å bli stresset *hehe*
      Men det er bra at du husker, ” muskler veier mer en fett” det hjalp meg veldig når jeg begynnte å trene, likte absolutt ikke å se disse talene gå opp, selvom det var bare noen kilo. Men tanken på å bli større og sterkere vinner nok denne gangen 😉
      Stå på! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg