WHAT MAKES ME STRONGER ?

God ettermiddag kjære lesere

Tenkte å komme med et lite “treningsstips”, om jeg kan få kalle det, det. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har vært noen stor tilhenger eller “fan” av verken kostilskudd eller andre tilskudd som skal gi fremgang på treningen. Jeg har bestandig tenkt at det å spise sunt og godt ville være nok for meg, ettersom jeg trener så mye som jeg gjør med 6 ganger i uken. Men, i changed my mind. Jeg sverger nå til ulike kosttilskudd og her er noen av mine favoritter:

Udo`s choice / Mivitotal / Whey 80 proteinpulver / BCAA
Kreatin / Vitaminbjørner / C Vitamin / FRES

.. Trykk på teksten for å komme til varen

Slik ser min hverdag ut med disse produktene:

Starter bestandig med FRES før trening, dette er koffeintabletter som gjør meg mer våken og får mer energi.
Blander så ut BCAA og Kreatin i vannflasken min , og benytter meg av dette UNDER trening. Dette øker energinivået, bygge muskler og forbedre restitusjion. 
Jeg blander meg en shake med Whey 80 proteinpulver sammen med ekstra lett melk, og 3 riskaker / 1 rosin eske rett ETTER trening.  
Før jeg legger meg om kvelden tar jeg vitaminbjrøner, c vitamin og min dose av Udo`s choice (omega 3) og Mivitotal som inneholder mye zink og magnesium som kroppen trenger når man svetter ut mye av dette i løpet av ei treningssøkt.

Så ja, dere ser.. jeg har også blitt avhengig av kostilskudd som flere andre i treningssverden er. Hva er egentlig effekten av dette, spør mange meg. Men jo, du merker stor forskjell fra å ikke gå på det, til å starte med slike produkter. Disse er alle lovlige og selges på flere nettsider, så ikke vær redd for at du bruker noe ulovlige produkter. Alt dette skal hjelpe deg, om det brukes i rett form og til rett tid. Det er viktig å gjøre god reaserach før man starter med slike produkter. Hva er ditt mål med treningen? Les deg frem på de ulike produktene, og velg det som passer DEG. Ikke alle ønsker det samme, og derfor er det viktig å ikke bare følge “trenden” som så mange fort kan gjøre.

Bruker du noen av disse kostilskuddene?

-Ida-  

5 kommentarer
    1. Hei Ida:-) takk for at du blogger – du inspirerer:-) er jeg i ferd med å gi opp en dag går jeg bare inn på bloggen din.
      Ligger du fortsatt på ca 1500 kcal om dagen?

    2. Monica: Tusen takk for en slik tilbakemelding 🙂 gleder meg å høre at jeg motiverer andre som vil trene slik som meg. Når det gjelder kcal, så spiser jeg mye mer nå. Jeg brukte 1500kcal for å komme meg NED i vekt, men nå vil jeg bygge muskler og da trenger jeg mer næring. Så jeg vil bygge og bygge 🙂 spiser du 1500 kcal ettersom du spurte?

    3. Hei 🙂
      Du har jo lagt ut matplan tidligere på 1500 når du skulle ned i vekt. Kan du legge ut en ny for hvordan du spiser nå? Er redd for at jeg spiser for lite :/ Og du har jo fått den RÅÅÅflotte kroppen. Justerer du dager med høy karb, lav karb? Og får du kviser av melkeprodukt eller bcaa?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg