DRØMMEKROPPEN

God kveld kjære lesere!

Hvis DU fikk spørsmålet: Hvordan ser din drømmekropp ut? Hvordan ville svaret ha sett ut, og ville vi fått et typisk svar på hva egentlig drømmekroppen er? Jeg kan med sikkerhet si at 70 – 80% av svarene vil være: Slank og fin. Er det ikke det alle jenter ønsker seg, eller? Det er lett for oss å tenke oss til at alle jenters drøm er å se slank ut, men hva med de som ikke mener at “slank/tynn” er fasiten på en drømmekropp? Hva med de som mener at former og fasong betyr mer enn bare å være en tynn stilk som kan knekke i to når som helst?

Jeg tror ikke det finnes en fasit på hvordan drømmekroppen ser ut, og det vil det heller aldri være. Trenden og synet på kropp forandrer seg hele tiden, og det som var “inn” for 10 år siden, er nå ikke like populært lenger. Et godt eksempel er det “nye” med bikinifitness som har kommet til Norge. For noen år siden skulle man ikke ha fasong og musklene skulle overhode ikke vises, da handlet det om å være TYNN. Man skulle jogge og springe for å bli kvitt fett, og styrketrening ble ikke sett på som vesentlig. Muskler hos jenter? Nei, dette er for guttene!

Men hva har skjedd? Jo, vi jenter bygger muskler som aldri før. Tredemøller, sykling og elipsemaskiner er byttet ut med apparater/manualer/vektstenger i styrkesalen. Nå er det muskler som gjelder! Det skal bygges både armer, rygg, rumpe og lår – alt skal vokse. Squats, squats og enda mer squats. Nå skal rumpa vokse! Men vent litt… Er gutta enig i dette? Skal jentene være fulle av muskler og nesten “konkurrere” med kjæresten om hvem som er sterkest? Jeg kan forstå at mange gutter der ute føler seg truet av jenter som bygger muskler og som kanskje tar “deres” plass i forholdet. Men samtidig er det mange gutter der ute som ser på jenter med muskler som attraktive. Flere og flere gutter poster både på instragram og facebook avkledde jenter i treningsstøy som jobber med rumpe øvelser. “Drømmekroppen”, “Drømmekvinnen”, etc er overskrifter og tekst de bruker. Så ja, da er nok det “nye” med jenter med muskler “inn” ? Eller…?

 Hvis jeg skal gi min personlige mening så har jeg også opp igjennom tiden bestandig synes at “slank og tynn” er drømmekroppen. Etter at jeg fikk øynene opp for bikini fitness, ELSKER jeg muskler på jenter. Det er noe av det fineste jeg kan se på en jentekropp. Stor rumpe, markerte armer og fyldige lår! Hadde du spurt meg for litt siden så ville jeg sagt at lårene skulle være tynnest mulig, rumpen smalest mulig og ingen muskler i det hele tatt. Men tiden forandrer seg, og synet vårt forandrer seg. Takk og pris! Så ja: Min drømmekropp er en markert kropp, jeg ønsker å holde meg slank og “fin”, men ønsker å ha markerte muskler! Ikke misforstå meg, jeg vil ikke ha en bodybuilder kropp, men en “fitnesskropp”, det er stor forskjell på disse to kroppene.

Se på kroppen nedenfor (bilde til venstre) og ikke si meg at dette IKKE er fint? Wow sier bare; for en kropp!

Bikini fitness / Bodybuildning / Syltynn (supermodell)

Hva er DIN drømmekropp?

-Ida- 

4 kommentarer
    1. Utrolig bra skreve 🙂 min er nå en mellomting . Syns ikke det er så fint med jenter som har muskel rygg eller du kan se har pumpet jern. Men syns det er hot med litt magemuskler 🙂

    2. Jeg synes det er bra at alle er forskjellige og at det ikke er noen fasit. Men hvis jeg skulle velge så synes jeg nok en god mellomting mellom bildet til venstre og høre er det fineste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg