“OPPSKRIFT” PÅ DIETTPLANEN MIN

God ettermiddag kjære lesere!

Når man skal ned i vekt, eller for den del bygge muskler og bli “stor og sterk” er det viktig med mat, – men RETT type mat. Mange spør meg hva jeg spiser, om jeg ikke spiser i det hele tatt siden jeg har blitt så tynn. DER tar du feil, Jeg spiser mellom 6 – 8 måltider hver dag, avhengig om når jeg våkner (f.eks 05.15 eller 11.00). Jeg spiser så utrolig mye at folk får sjokk når de ser hvor mye mat jeg tar med meg på jobb, og for ikke å snakke om mathandelen min hver uke. Alt som går gjennom hodet mitt er: SPISE!

Men HVA spiser jeg? Tenkte med dette innlegget å gi dere litt oversikt i form av stikkord av hva min hverdag består av innenfor mat.

Havregryn
..dette har blitt min favoritt frokost / lunsj / kveldsmat. Her bruker jeg å variere litt, men den siste tiden har jeg fylt opp skålen min med havregryn, cottage cheese, mandler, sukrin, sukkerfritt syltetøy, kanel og melk. Av og til lager jeg havregrøt der jeg dropper cottage cheese og tilsetter vanilje eller sjokoladeprotein. Havregryn er absolutt nr 1 hos meg for tiden! Nam <3

Skyr
..dette har blitt et fast måltid hos meg hver dag. Det finnes så utrolig mange forskjellige typer skyr, og heldigvis så liker jeg alle typene. Blåbær er kanskje favoritten nå for tiden. Skyr er både godt, enkelt og SUNT. En skyr inneholder bare 93 kcal, og 16 gram protein pr stk. Det kaller jeg et herlig mellommåltid!

Proteinvafler
.. i helgene er jeg veldig glad i å kose meg litt ekstra, og da bruker jeg som regel å unne proteinvafler med mager kesam og sukkerfritt syltetøy.

Rugsprø
..Veldig enkelt og sunt måltid som jeg bruker oftes til lunsj. Da bruker jeg oftes kalkunpålegg sammen med paprika og agurk. Enkelt og greit måltid med relativt lite kalorier, men med mye proteiner. Bruker  2 – 3 skiver kalkunpålegg pr rugsprø, så det blir mye kjøtt.

Rent kjøtt, grønnsaker, ris / søtpotet
..til middag blir det bestandig rent kjøtt, 150 gram pr porsjon, av og til mer. Massevis av grønnsaker som jeg woker i pannen sammen men med godt krydder, 40 gram ris eller søtpotet i mikrobølgeovnen. Middagen er dagens høydepunkt, så lenge leve god og proteinrik mat!

Fruktsalat med kesam
..til kvelds avslutter jeg bestandig med en fruktsalat bestående av: banan, kiwi, pære, mandler, rosiner, blåblær og druer. Dette blander jeg med mager kesam vanilje, strødd med litt sukrin gold på toppen. Eller så bruker jeg mager kesam og sjokoladesaus (uten sukker, kalorier eller fett), fåes kjøpt på nettet.

Som du kanskje ser så mangler “egg” på menyen min. Jeg har aldri vært noe fan av egg, og tror aldri jeg vil å bli å like egg noe særlig. Jeg skulle gjerne likt egg, fordi det er utrolig mye proteiner i det. Men sånn er det bare, kan ikke like alt.


Bilder hentet fra google

Spiser du noe av det samme som meg?

Ida

8 kommentarer

Siste innlegg