MÅLET MED TRENING + KOSTHOLD

God kveld kjære lesere! 

Alle som leser bloggen min har fått et innblikk i hverdagen min som består mye av trening. Jeg trener styrke 6 ganger i uken + at jeg kjører 30 min cardio 2 ganger i uken (gjerne etter ei styrke økt). Så ja, dette utgjør mange timer iløpet av en dag, og jeg elsker det. Jeg elsker å våkne opp å vite at jeg faktisk skal svette og gi alt på trening idag.. Jeg elsker å se hva treningen gjør med meg, og alt det den gir meg. Som jeg har sagt tidligere, ikke bare kroppen – men treningen gir meg livssglede. Mange spør meg hva målet med treningen er.

“Hvorfor trener du så mye?”
“Tenker å stille i bikiniftiness?”
“Hvor finner du motviasjon for å trene så mye?”

..Skal jeg være helt ærlig så vet jeg ikke 100% hva målet med treningen er. Da jeg begynte å trene for snart 4 måneder siden, var målet å gå ned 6 kg, og dette har jeg klart. Etter det begynte jeg å tenke.. Hva er målet mitt videre?  Jo, jeg vil komme i bedre form, få bedre kondisjon og forbedre meg der. Muskler var ingenting jeg tenkte på i dette sekundet. Tiden gikk og kondisen kom sakte men sikkert. Så ja.. Hva mer skal jeg “bygge” på? Jo, jeg vil bygge mer muskler og få en mer markert kropp, men samtidig holde en veldig slank figur. Tårer og svette har pågått i noen måneder, og jeg føler enda ikke jeg har noe eksakt mål med treningen min. Nå for tiden er det kanskje det å “bygge” enda mer slik at jeg blir enda større. Men who knows? Målene vil nok endre seg hele tiden, etter hva jeg oppnår på trening.

Jeg ser stadig forandringer med kroppen min, og det er alltids noe å fokusere på. Tidligere har jeg ønsket å ha 0 fokus på armer / skuldre, mens nå er jeg inne i en fase der jeg virkelig vile bygge på armer og skuldre og bare bli større. Folk sier til meg: Ida, værsåsnill og ikke bli sånn “bodybuilder” med sånn massiv kropp. Og nei, jeg skal ikke bli en sikkelig muskelbunt, men mer muskler på armer/skuldre ønsker jeg å oppnå. Jeg ser veldig slank og svak ut, mens jeg egentlig ønsker å se slank, men også STERK ut. En fin kominasjon, ikke sant?

Angående kostholdet så har jeg begynt å spise litt mer enn jeg har gjort de siste månedene. Jeg har fulgt en “diett” på 1500 kcal hver dag, og ligger nå på 1700 – 1800 kcal hver dag. Jeg merker at kroppen bare skriker etter mat, og jeg er sulten 24 timer i døgnet. Tro det eller ei, så våkner jeg midt på natten og spiser mat.. Fy Ida! Skal man bygge muskler så må man også spise mer, og det har jeg bestemt meg for at jeg skal gjøre. Ja, kanskje går jeg opp noen kilo, og jeg vil frykte at jeg blir for “stor”, men jeg må trøste meg med at dette er muskler og ikke fett.

I gjennomsnitt forbrenner jeg 600 – 700 kcal på trening, så det sier seg selv at jeg trenger mer mat enn jeg har spist de siste månedene. Fordelene med dietten jeg har gått på, er at jeg er klar over kaloriinnhold i enkelte matvarer/retter og det er lettere for meg å “skeie” ut litt innimellom.

Føler på mange måter at bloggen min ikke er noe typisk “treningssblogg”, da jeg ikke poster treningssøvelser, inspo etc.
Men begynte også å tenke på dette her om dagen:

 Om DERE lesere vil jeg skal oppdatere dere på matoppskrifter, treningssprogram og dager jeg er på trening?
Eller skal jeg holde meg til denne “rosabloggeren” som mange omtaler meg..

 Ida

9 kommentarer
    1. Beundrer pågangsmotet ditt, du har vært kjempeflink! Liker veldig godt å lese om trening og kosthold, så hadde vært gøy om du skrev mer om det. Det går jo fint med en blanding mellom rosabloggingen og trening? 🙂
      Stå på videre Ida 😀

    2. Cathrine: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Ja, jeg håper å få inn litt mer trening i bloggen min, uten å miste mine faste “rosablogg” lesere. Ettersom det utgjør mye av livet mitt, så føler jeg for å ha med det 🙂

    3. Hadde vært kjekt å se noe oppskrifter, øvelser og tips om trening/kosthold 🙂 Men fortsett også med “rosabloggingen”! Er kjekt å lese en blogg som ikke bare retter seg inn på en bestemt ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg