JEG ER OVERLYKKELIG

God ettermiddag kjære lesere!

Er det mulig å ha være så glad som jeg er akkurat nå? De siste 3 månedene har jeg hatt en enorm forandring, som ja – jeg har nevnt flere ganger. Men den energien, selvtilitten og følelsen man får ved å leve sunt og trene er bare...himmelsk! Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg startet med treningen og fikk fart på ting. Mye har endret seg, ikke bare kroppen, men også tanker og følelser. Til og med hele “Ida” har forandret seg. Fra å ikke bake 1 brød, til å ha bakt 4 forskjellige julebakster, brød, egne pizzabunner og mye mer – ja.. I am changed! Og det føles så utrolig HERLIG!

Tilbake til overskriften, ja jeg er overlykkelig.. Og vet du hvorfor? Jo, det skal jeg si deg.. Som noen kanskje husker så hadde jeg fettprosent og muskelmasse måling for snart 2 uker siden, og vi torde ikke helt tro på resultatene som ble lagt opp. Derfor tok vi en dobbel sjekk i dag, og WOW forandringene har bedret seg enda mer!

Fettprosent
15.Oktober – 18,5 %
5.Desember – 15 %
20.Desember – 12,5 % 

Oversikt over fettprosent
Faretruende lav: < 12 %
Ekstremt tynn: 12?15 %
Atletisk: 15?25 %
Normalvektig: 25?30 %
Overvektig: 30 % +

Muskelmasse 
15.Oktober – 44%
5.Desember – 47,4%
20.Desember 48,5%

Er ikke dette flott, så vet ikke jeg. Superduper fornøyd med EGEN innsats og godt kosthold!

Ønsker alle en strålende fredag! 

Ida

13 kommentarer
    1. Flink du er Ida! Står respekt av det du har gjort, og du har jobba knallhardt! Thumbs up from Turkey 🙂 Men lurte på om du kunne legge ut oppskrift på pizzabunnen du lage?

    2. Superbra – du kan være stolt av deg selv!
      Jeg merker selv nå når jeg trener lite på grunn av sykdom at hele meg forandres.. Jeg blir fortere sur, sliten, trøtt, føler meg ikke like fresh lenger. Gleder meg til å bli “frisk” så jeg kan sette igang for fullt igjen 🙂 Det er så motiverende å se og merke forandringer og resultater! Tommel opp for en sunn livsstil 🙂

    3. Hei Ida!
      Visst har du vært flink! Å forandre livsstil slik du har gjort krever stor innsats, men belønningen i form av bedret fysisk og psykisk helse er stor og med det kommer enda mer motivasjon. Har imidlertid et spørsmål: Du skriver at kvinners fettprosent bør ligge over 20, mens din ligger godt under. Betyr det at du har for lite kroppsfett etter anbefalingene? Hvis svaret er ja er vel ikke det noe sunnhetstegn?
      Stå på videre med treningen din, men pass på at det er viktig å beholde noe kroppsfett. 🙂 Regner med du har kontroll. 🙂

    4. Hege: Hei Hege! Tusen takk for en slik tilbakemelding! Jeg har rettet opp litt dette med fettprosent regnet pr.kvinne , så du kan ta en titt til 🙂 Men ja, det er ikke bra for meg å komme meg noe under 12. Men det er veldig motiverende når jeg ser slike resultater, men vil ikke miste mer fett nå, bare BYGGE masse muskler og bli super duper sterk 🙂 God jul til deg og dine!

    5. Sissel: Tusen takk Sissel 🙂
      Oppskriften er:
      100 g havremel
      40 g speltmel
      30 g bakeprotein
      1 ts olje
      1/2 pakke tørrgjær
      like under 1 dl lunkent vann

      Nam nam 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg