IM IN LOVE – NÅ SKJER DET TING

God ettermiddag kjære lesere!

 Nå har jeg vært medlem på 3t i 2 måneder og 13 dager, og da var det virkelig klart for et nytt treningssprogram. Det sies at man bør oppdatere treningssprogrammet etter 3 uker, for så å skifte det ut etter 8  uker. Veldig mye har skjedd siden jeg meldte meg inn på 3t den 30.september, og lykkelig er jeg over det. Jeg har blitt mye sterkere og jeg har blitt mer erfaren på ulike treningssmetoder. Jeg har bestandig vært fan av apparater, men nå består programmet mitt nesten kun av frivekter, noe som er en stor utfordring for meg. Men jeg skal klare dette! Så for noen dager siden fikk jeg lagt opp et nytt program som skal gi meg raskere resulateter. Per dags dato er det rumpe og lår som står i fokus, da jeg virkelig må jobbe mer med dette. Er det ett område alt fettet legger seg, så er det der.


Armer, rygg og mage er jeg nokså fornøyd med, selv om jeg stadig må jobbe for å vedlikeholde resultatene jeg har oppnådd. Programmet mitt består av 4 -5 øvelser for rumpe/lår, 2 for rygg/skuldre og 2 for mage/rygg. Som jeg har nevnt tidligere så sliter jeg litt med å få kontakt med ryggen min, ettersom jeg er ganske svai i ryggen og går med puppene i front.

Nå kjører jeg 3×10 reptitisjoner, og etter 3 uker skal jeg gå ned til 8 repitisjoner, for så gå ned til 4 repitisjoner.
Jeg skal gradvis legge på mer vekt, og jeg ser frem til å virkelig bygge muskler fremover!

Ihvertfall, slik ser programmet mitt ut:

Rumpe/lår
Program: 1
Knebøy 3×10 
Markløft 3×10
Pull throughs 3×10
Ett beins reverse hyper (et bein i kabel, men sitende på en benk vedsiden av) 3×10

Program 2:
Hip Trust m/stang 3×10
Bulgarske utfall 3×10 
Ettbeins tåhev 3×20
Liggende lårcurls 3×10
Beinpress 3×10

Rygg/skuldre
Kroppsheving 3×10
Sittende roing 3×10

Mage/rygg
Dead drugs 3×10
Situs med ball roterende fra side til side 3×20

Som du ser så er det mest fokus på rumpe og lår, og det er rett og slett fordi det er her jeg sliter! Jeg har bestandig fått framgang på mage, skuldre og hender, men rumpe og lår? Nei, overhode ikke!
Det er så herlig å få satt opp et nytt program, som en liten unge på juleaften vet du.
Skal prøve å få variert programmet mitt når det har gått 9 uker, men først skal jeg ha fult fokus på dette programmet!

Har du fått satt opp et program som fungere for deg?!

Ida

5 kommentarer
    1. Anonym: Vet du, jeg har dessverre ikke tatt før bilder.. Noe jeg angrer veldig på! Har noen bilder fra sommeren eneste i bikini , som jeg kommer til å poste etter hvert som forandringene kommer frem 🙂

    2. Skulle ønske jeg ikke var så doven av meg haha, men skole og pendling dit gjør det dessverre sånn :s Det virker som et bra program da forresten! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg