MINE RESULTATER AV FETT / MUSKEL MÅLING

God ettermiddag kjære lesere

Det er med “skjelvende” hender jeg skriver dette innlegget, da jeg er i fyr og flamme pga gårsdagens resultater. Som jeg nevnte i går hadde jeg en ny måling av blant annet fettprosent og muskelmasse (vekt på msuklene – IKKE kroppsvekt). Det var kun 1 måned siden forrige veining, så vi hadde egentlig ikke store forventninger til at tallene ville endre seg noe særlig, men jo fader.. det gjorde de!

Jeg må innrømme jeg ble litt skeptisk når treneren min begynte å si “tror vi må ta en ny veining igjen rett før jul jeg Ida”. Da tenkte jeg “shit” er det så dårlig resultater at jeg må gjøre den på nytt? Men tvert imot, resultatene var så gode at hun ikke ville glede meg altfor mye med resultatet jeg hadde oppnådd nå. Kanskje hadde jeg bare hatt en bra uke? Mest sannsynlig så er tallene riktige, og det var to ting som slo ut på testen som bemerket seg nokså mye: fettprosenten min og muskelmassen.

(Normal fettprosent for kvinner 20-25%)

FETTPROSENT
Fettprosent for 1 mnd siden: 18%
Fettprosent 09.12.13: 15%
–> Jeg har gått ned hele 3% i kroppsfett, noe som er HERLIG!

MUSKELMASSE
Muskelmasse for 1 mnd siden: 46%
Muskelmasse 09.12.13: 47,4%
–> Jeg har gått opp 1,4% i muskler.. Noe jeg er strålende fornøyd med.
Jo mer muskler, jo bedre er det!

Jeg er ingen selvskryter, men fy faen Ida.. Du har jobba bra den siste mnd! Det er lov å klappe seg selv på skulderen og rose seg for slikt godt arbeid, noe jeg absolutt gjør. Jeg jobber for dette hver dag, så det å få se slike resultater, gir meg enda mer motviasjon. Gjett om jeg skal kicke as på trening idag da?!

Hva synes du om resultatet? (for de som kjenner seg på fettprosent/muskelmasse)

Ida

5 kommentarer

Siste innlegg