10 TING DU IKKE VISSTE OM MEG

God kveld  kjære lesere!

Nå er det veldig lenge siden jeg hadde slike “10 ting du ikke visste om meg”, og tenkte derfor å kjøre en slik runde igjen.
Litt morsomt for dere lesere å bli kjent med meg på en litt annen måte, og kanskje får dere et nytt syn på meg?
Who knows? Her er ihvertfall “utsagnene”:

1. Skolelys – NERD ?
Hele livet har jeg elsket skolen, og gikk ut fra videregående med 5,4 i snitt. På vitnemålet mitt hadde jeg kun 4`er (nynorsk), resten 5`ere og 6`ere (8stk). Så kan nok kanskje si at jeg var en liten nerd av meg, alltid satt jeg meg nesten fremst i timene, opp med hånda for å svare – og ja.. nerd <3

2. Forholdsperson
Jeg har vært i fast forhod siden november 2006 – dagens dato (30.11.13), med unntak av perioden fra mai 2008 – august 2008. Så ja, du kan si at jeg har ikke vært mye singel i løpet av tenårene. MEN, det gjør meg ingenting, er mye heller i forhold enn å løpe “rundt”.

3. Guttejente
Fra jeg var liten til jeg begynte på videregående var jeg den typiske “guttejenta” som spilte fotball, og var en av “gutta”. På bursdager var jeg altlid med på håndbak med gutta, eller drikkeleker (av saft) sammens med gutta. Så ja, mye har forandret seg siden den tiden..

4.Planlegger nr 1
Ingen skal fortelle meg at jeg ikke har kontroll når det gjelder planlegging av turer/uker/dager. Jeg har full kontroll på hva jeg skal gjøre til enhver tid, og ja jeg liker det slik. Selvfølgelig kan jeg være impulsiv og dra på kino med venner eller kjæresten, men sånn i det store løp så liker jeg veldig godt å planlegge. Så dagboken er min bestevenn!

5. Stiv som en STOKK
Dere kan kanskje tro at jeg er tøyelig og sprek, men der tar dere feil. Jeg er stiv som en stokk, og klarer så vidt å både bøye og tøye ut. Jeg har spilt fotball i over 10 år, og har nesten aldri tøyet ut, maks 3 – 4 ganger på 10 år. Ja, sykt! Derfor sliter jeg veldig med treningssøvelser som krever at man skal være myk, som f.eks Yoga etc.

6. No games = no play
Kenneth sa noe her om dagen, som jeg faktisk ikke har tenkt så mye på. “Ida, du har ikke et eneste spill på tlf din”. Nei vet du, jeg har ikke lastet ned ett eneste spill på iphone min på 3 år. Grunnen er nok at jeg har null interesse for å bruke tiden min på slikt. Har jeg 10 min ekstra tar jeg heller en sjekk av neglene eller make upen. Synd men sant!

7. Taster 112… HJELPES
Noen har kanskje fått med seg at jeg er utrolig redd både mørket og sene kvelder. Når jeg går til/fra trening til/frra leiligheten har jeg bestandig mobilen i hånden klart med 112 trykket på telefonen . Grøss og gru!

8. Ingen ordentlig dame (?)
Jeg får stadig høre at jeg må lære meg å både sy og strikke, da jeg per dags dato leverer alt jeg trenger å få gjort unna til mamma. Så ja, jeg er vell ikke noen ordentlig dame som kan sy og strikke?

9. Fører budsjett
Som jeg har skrevet tidligere, jeg er en liten kontrollfreak, og synes det er greit å ha oversikt over hvor mye penger jeg bruker i mnd på diverse. Før var jeg kjempe flink til dette, men da jeg traff Kenneth skled alt litt ut. MEN jeg skal starte på igjen fra januar og bli “nazi” med utgiftene mine..igjen!

10. Mammadalt
Er det et ord som kan beskriev meg så er det nok mammadalt. Ikke det at jeg henger etter mamma og koser og koser med henne. Men jeg er utrolig avhengig av å ha henne i livet mitt, både når det gjelder råd, beslutninger og andre ting. Har jo trossalt bodd hjemme i 23 år, så kanskje ikke rart jeg er avhengig av henne? Er det noe, ringer jeg MAMMA.

Var det noe nytt å lære om meg?

–Ida- 

 

6 kommentarer

Siste innlegg