SJALUSI PÅ HØYT NIVÅ (?)

God ettermiddag kjære lesere

Hva er det med oss mennesker å være så sykelig sjalu på andre som oppnår noe bedre enn dem selv?! I noen dager nå har dette bildet av fotballfrue, 4 dager etter fødselen svirret det på ulike forum og nettsider, og jeg har bare en ting å si: N-Y-D-E-L-I-G. Hvor fantastisk er hun ikke? Det er ikke tilfedelig at hun har en så bra kropp rett etter fødsel da hun har lagt inn mye trening og sunt kosthold under hele svangerskapet. Hun er et prakteksemplar på at det faktisk går ann å holde kroppen i form rett etter en fødsel. Jeg tror hun er et godt forbilde for mange mødre der ute som “gir opp kroppen sin”, når man går gravid. Om man virkelig jobber for det, er det fult mulig å oppnå dette. Hvorfor ikke legge ut et slikt bilde, sier bare jeg.. Dessuten, hvorfor skal det være “greit” for ei dame å legge ut et bilde av seg selv 4 dager etter fødsel med denne “fødselskulen”, men det å legge ut et bilde der magen er flat rett etter fødsel? Nei det er fy fy.. Hva er forskjellen? Jo, Caroline Berg Eriksen har den perfekte kroppen mange tusen kvinner kunne tenkt seg etter en fødsel, vi er bare redde for å innrømme det.

Hvor stor motivasjon er ikke dette til alle kommende mødre der ute? Jeg vet ihvertfall at JEG ønsker å se sånn ut etter at jeg har født min første datter/sønn, og jeg skal jobbe knallhardt for å oppnå dette. Når det gjelder overskriften min “sjalusi på høyt nivå”, må jeg virkelig le av alle kommentarene som har kommet inn på ulike nettsider. Det at hun ikke tar vare på ungen sin mens hun tar dette bildet, hallo? Er dere hel på jordet? Det tok ca 5 sekunder å ta dette bildet, og for dere som ikke visste det.. Ungen sover faktisk også! Å ja, kanskje hun holder inn magen litt, men hva så? Man kan ikke sette fingeren på alt og ingenting her i verden. Neiånei, all ære til Caroline Berg Eriksen, du er RÅ!

Hva synes du om at fotballfrue har denne kroppen 4 dager etter fødsel?
Fantastisk , ikke sant ? 

Ida

12 kommentarer
    1. Ja herregud, enkelte folk er bare latterlig av og til. Det aller værste er kanskje at det er VELDIG mange voksne som driver og slenger dritt om andre – hvor sykt dårlige forbilder er ikke de for barn- og unge. Er ikke så rart at det blir mye drittslenging fra mange av oss, når det er såpass mange VOKSNE som gjør det – i mine øyne signaliserer de faktisk til oss andre at det er greit og slenge dritt. Noe det ABSOLUTT ikke er. Voks opp, sier bare jeg. 🙂

    2. Tror nok at de aller fleste skulle ønske at de så sånn ut, men det ønsket har jo sikkert rot i et kroppsideal som er helt på trynet egentlig. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det jeg mener her, men jeg stiller meg kritisk til at hun legger ut et slikt bilde. Selvfølgelig var hun nok klar over hvor mye oppmerksomhet det kom til å få og helt sikkert for å skryte av seg selv. Det jeg lurer på er; hadde du postet bilde 4 dager etter fødselen dersom magen var kvapsete og ikke så perfekt som det hun vil? Det tror jeg ikke.
      Det er der jeg skjønner de du kaller sjalu. Det er det jeg syns blir litt feil.. For at en “perfekt kropp” skal være en victorias secret kropp blir ikke helt riktig i mine øyne.
      Men jo, all creds til henne som ikke faller ut av rutinene selv om hun er gravid, og derfor kommer tilbake til den kroppen hun hadde – rett etter fødselen. Det er nok mange som skulle lært litt av henne! Selv om jeg tror hun har et litt usunt syn på kroppen sin og at alt ikke bare er fantastisk bra hele tiden. Akkurat som flere av fitnessfolkene har innrømt; de er obsessed og vet at synet på mat og trening ikke er helt sunt.
      Uansett. Det er hennes kropp, så det er jo flott at hun virker fornøyd 🙂 Slike latterlige kjerringer som sitter bak tastaturet og lirer av seg dritt om alt og alle skulle fått seg en liten ørefik hele gjengen.

    3. Linn Jeanette: Når det er sagt har jeg sett jenter som har publisert mage bilder etter 4 dager selv om de enda har “babymage”, så hvorfor ikke når man faktisk får en flat mage rett etter fødsel? Dette kan nok diskuteres i mange timer, men en ting er helt klart: Hun har oppnådd noe bra, og personlig mener jeg hun har all rett til å skryte av det. Det vet jeg i hvert fall JEG ville gjort 🙂

    4. Jeg har ikke lagt meg oppi denne saken, men skjønner at det er et veldig stort tema om dagen. Jeg syns det er ganske fantastisk at noen kan se så bra ut etter kun 4 dager etter fødsel! 🙂 Noen har det bare slik, mens andre må slite i mnd-år for å få kroppen sin tilbake til “normalen” :-))

    5. Hater alle som sier noe negativitet om henne. Hun er smashing! Mitt forbilde når det kommer til kosthold og helse. Hadde jeg vært hun hadde jeg lakt ut bilder selv. Go janteloven!! Håper snart folk kan være glad på andres vegne isteden for sjalu og laga drama pga det ikke er dem. Sjalu dritt folk som skal ødelegge for andre bare pga de klarer og oppnå noe..

    6. Selvfølgelig hadde de fleste ikke lagt ut et bildet av en kvapsete og ufresh mage 4 dager etter fødsel om det var slik den så ut da, men nå er det jo slik at hun har en såpass fin mage etter 4 dager, så det er jo selve grunnen til at hun poster bildet! Hvorfor skulle hun lagt ut et bildet av seg selv som hun ikke er fornøyd med!?
      Jeg er ganske lei nå av å se alle de negative kommentarene, sender feil beskjed til unge jenter og spiseforstyrrelser og ditt og datt, bare pga hun ser smashing ut….. Jeg tviler på at noen hadde takket nei til å se slik ut etter sitt første barn 🙂

    7. Jeg syns alle burde holde magen sin for seg selv jeg, om man nettopp har født eller ikke, om magen er flat eller ikke.. Jeg bryr meg ikke! Evige kroppsmas altså, spis sunt og tren passe mye – og nyyyy livet! Syns alle burde senke skuldrene øitt og la kropp være kropp. La oss snakke litt om krig og fred og sånn isteden 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg