UPDATE; MINUS 7,3 KG OG 14 CM

God kveld kjære lesere!

Føler kanskje jeg har glemt å skrive om treningen min i det siste, da det har vært mye fokus på London turen min. Men ihvertfall, treningen går kjempe bra! Må si det var godt å komme i gang igjen med treningen dagen etter vi kom hjem fra London. Planen var egentlig å få trent i London også, men tiden strakk dessverre ikke til. Men shit au, er man på ferie så er man på ferie (?) Siden sist, har jeg ikke gått ned noe mer i vekt, ligger på samme vekt 58,5 kilo. Selvfølgelig føler jeg at det satt en stoppe på treningsmotivasjonen, da vekten stod stille. MEN hva kan man forvente når man er 170 cm høy? Jeg kan jo ikke gå ned så mye mer i vekt, så jeg må heller fokusere på å bygge muskler. Dessuten veier muskler mer enn fett, så denne baderomsvekten vil nok gå opp igjen etterhvert. Men det er hvordan kroppen utvikler seg som er viktig, ikke tallet på vekten.

Jeg har tidligere nevnt at jeg har tatt mål av kroppen min, noe jeg er utrolig fornøyd med at jeg gjorde.
Det er så mye mer “riktig” å se hvor mye jeg har gått inn, enn å se på tallene på vekten.
Dette var mine mål av midje, lår og rumpe 12.10.13.

Lår: 57 cm
Rumpe: 96 cm
Midje: 86 cm

28.11.13, er målene slik:
Lår: 54 cm
Rumpe: 92 cm
Midje: 82 cm

Som dere kan se er det store forskjeller:
Lår: (-3 cm pr lår)
Rumpe: (-4 cm)
Midje (-4 cm)

Tilsammen tatt av –>  14 cm

Som dere ser er resultatene i seg selv – MOTIVERENDE! Hadde jeg ikke sett noe forskjell så hadde det vært vanskelig å fått kroppen sin på trening. Man trenger motivasjon for å kunne fortsette det gode arbeidet. Per dags dato trener jeg 5 – 6 ganger iløpet av uken, da den består av både cardio trening, styrke trening og saltimer. Etter min forrige veiing av kroppsfett etc, så fikk jeg beskjed om å ikke trene kondis, men mer cardio trening, der jeg går fort i oppoverbakke. Dette fordi ved kondisjonstrening så får du trent vekk det “ekstra” fettet, men det tærer på musklene dine. Derfor vil jeg heller satse på cardio treningen som tar vare på musklene mine, men samtidig øker kondisen min.

Som dere ser, har jeg et høyt fokus på trening – og jeg elsker det. Trening og mitt nye kosthold fungerer kjempe bra sammen, og jeg er så glad for at jeg hoppet ut i dette “nye” livet og virkelig ga 100%. Nå er det fult fokus fremover, selv om julen kommer så er det viktig å ikke tenke “jaja, julen er 1 gang i året, bare å proppe i seg med masse godteri, og tar treningen over nyttår”. Åneidu, ikke her i gården. Jeg skal kose meg kjempe masse i julen, men i MITT regi. Kosen skal bestå av frukt, sunnere pepperkaker og andre julebakster.

 

Ida
 

21 kommentarer

Siste innlegg